در بازدید معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از مرکز توانبخشی هلر قشم تاکید شد؛

ضرورت حمایت از تنها مرکز توانبخشی جزیره قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از بخش های مختلف مرکز توانبخشی هلر و دیدار با مدیر این مرکز بر ضرورت حمایت از این مرکز به عنوان تنها مرکز توانبخشی جزیره قشم تاکید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی زارعی در این دیدار تَوانبَخشی را به معنای بازتوانی و بازگرداندن توانایی‌های یک فرد به حالت حداکثر استقلال خواند و گفت: قاعدتا در مراکز توانبخشی به فرد توانخواه کمک می‌شود تا توانایی از دست رفته خود را پس از یک واقعه، بیماری یا آسیب که منجر به محدودیت عملکردی وی شده‌ است، مجدداً به دست آورد.
به گفته زارعی، توانبخشی حوزه علمی بسیار وسیعی در مجموعه خدمات بهداشتی و درمانی محسوب می‌شود و به افراد کمک می‌کند تا پس از ابتلا به مشکلاتی نظیر سکته مغزی، ضایعات نخاعی، جراحی‌های ارتوپدی، ضربه مغزی، سوختگی، کم شنوایی، اختلال پردازش مرکزی شنوایی، مشکلات تعادل و غیره تا حد امکان بر مشکل خود غلبه نموده و استقلال عملکردی قبلی را بازیابد.
وی از مسئولان مرکز توانبخشی هلر خواست که در ارائه خدمات به افراد توانخواه در هر شرایط،  وضعیت  روحی و روانی افراد  را در نظر بگیرند و حفظ کرامت انسانی را سرلوحه برخوردها و رفتارهای خود قرار دهند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از بخش های مختلف مرکز توانبخشی هلر از قبیل بینایی سنجی، شنوایی‌ سنجی، طب فیزیکی و توانبخشی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، مددکاری اجتماعی و مشاوره توانبخشی با پرسنل شاغل و مراجعه کنندگان این مرکز گفت و گو کرد.
براساس این گزارش مدیر مرکز توانبخشی هلر نیز در دیدار با معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گزارشی از روند فعالیت های این مرکز ارائه  و خواستار هم افزایی سازمان ها و دستگاه های مرتبط  در جهت ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات این مرکز شد.
گفتنی است؛ در این بازدید اعلام شد که در تهیه کتاب برای کارورزان و اجرای برنامه های شاد برای کودکان توانخواه این مرکز از سوی سازمان منطقه آزاد قشم مساعدت های لازم صورت خواهد گرفت، مضاف بر اینکه در سال 1394 یک دستگاه شنوایی سنجی نیز از سوی این سازمان به مرکز توانبخشی هلر اهداء شده است.
روستای هلر از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم  در حومه بندر درگهان و18 کیلومتری شهر قشم قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395، جمعیت آن پنج هزار و 828 نفر بوده ‌است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :