معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح کرد:

مناطق آزادپوشاک ایرانی می‌فروشند

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رئیس کارگروه فرهنگی اجتماعی این ستاد گفت: بخش عمده ای از پوشاکی که در مناطق آزاد به فروش می‌رود، از داخل تولید و در آن مناطق به فروش می‌رود.

به گزارش فرینا به نقل از بولتن نیوز، عبدالله هندیانی، در گفتگویی در خصوص ساماندهی عرضه پوشاک در مناطق آزاد گفت: در این خصوص ما سال به سال میزان سطح مجوزی را که مناطق آزاد دارند کاهش می‌دهیم. مناطق آزاد هم چند نوع هستند. برخی صرفاً گردشگری و مسافرپذیر هستند مانند کیش و قشم. لذا باید پاساژهایی که آن جا ساخته شده قابلیت‌هایی داشته باشند که بتوانند این کار را به مرور انجام دهند.

هندیانی ادامه داد: خوشبختانه امروز با ساماندهی که در این بخش صورت گرفته است، بخش عمده‌ای از پوشاکی که در مناطق آزاد به فروش می‌رود در داخل کشور تولید و در آن مناطق به فروش می‌رود و میزان مجوزی که برای واردات رسمی از خارج دارند هم به شدت کاهش یافته است. حتی مناطق آزاد نتوانستند همان میزان مجوز وارداتی که دارند را هم پر کنند. چرا که با توجه به قیمت دلار، خیلی به صرفه نیست که حتی از مجوزهای خودشان هم استفاده کنند.

وی در خصوص اظهارات سال گذشته خود پیرامون نوفروش کردن تاناکورا فروش‌ها نیز گفت: در بحث تاناکورا ما شاهد این بودیم که در برخی استان‌های کشور فروش لباس‌های دست دوم که از مناطق مختلف وارد کشور شده بودند، افزایش یافته بود. به همین دلیل بلافاصله، هم با اتحادیه‌های مربوطه و هم با استان‌هایی که این معضل را داشتند صحبت و نامه‌ای از ستاد مبارزه با قاچاق خدمت استانداران ارسال شد.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: خوشبختانه در این مناطق امکان اخذ مجوز برای نوفروشی را برای آن‌ها ایجاد کردیم. در دو استان تقریباً به طور کامل واحدهای صنفی تاناکورا فروشی جمع شده است. یکی استان سیستان و بلوچستان است و استان دوم نیز در حال اتمام است اما چون تکمیل نشده نام نمی‌برم. خوشبختانه اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته است. ما اگر فرآیند بحث شناسه‌گذاری در حوزه پوشاک هم به عنوان اقدامات تکمیلی به اتمام برسانیم، میزان فروش لباس‌های دسته دوم هم به شدت کاهش پیدا می‌کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو