مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور:

ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر به 285 میلیون تُن افزایش می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بنادر کشور گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر از 250 میلیون تن در سال به 285 میلیون تن افزایش می‌یابد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار مانا از بوشهر، محمد راستاد در جمع خبرنگاران در بوشهر به طرح‌های توسعه‌ای در در بنادر تجاری استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، سواحل مکران و بندر چابهار پرداخت و اظهار داشت: بندر تجاری چابهار به‌ عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در مسیر مهم ترانزیت جنوب شرق در توسعه زیرساخت‌های آن از جمله تجهیزات در دستور کار قرار دارد.
راستاد از افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور از بیش از 250 میلیون در سال، تا پایان برنامه ششم به 285 میلیون تُن افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه طرح‌های زیربنایی توسط این سازمان انجام می‌شود تصریح کرد: پروژه‌های رو‌بنایی و تجهیزاتی و کارخانجات تولیدی توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های بندری تصریح کرد: بخش خصوصی افزون بر 17 هزار میلیارد تومان در بنادر در قالب 430 قرار‌داد سرمایه‌گذاری کرده و از محل این میزان سرمایه‌گذاری 35 هزار نفر هم اشتغال‌زایی مستقیم شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :