بازدید معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم از دو مکان تاریخی و اجتماعی جزیره؛

ضرورت حفظ میراث فرهنگی در روستاهای قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به اتفاق مشاور فرهنگی و مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این سازمان از یک اثر تاریخی در روستای کوشه و همچنین از مرکز خدمات جامع سلامت روستای کاروان در جزیره قشم بازدید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از نسل برنا، مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از مسجد برخ روستای کوشه  بر ضرورت حفظ  میراث فرهنگی  در روستاها تاکید کرد.
در این بازدید که اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای کوشه هم حضور داشتند معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری  سازمان منطقه آزاد قشم  از زحمات و تلاش های شورا و دهیار این روستا درحفظ  و نگهداری این اثر تاریخی و سایر آثار تاریخی در اطراف این روستا تقدیر و تشکر کرد.
مسجد بَرُخ یا مسجد شیخ برخ یکی از مساجد تاریخی جزیره قشم محسوب می شود که در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده ‌است. این مسجد اولین مسجدی است که درحدود سال 244 هجری قمری در جزیره قشم ساخته شده و قدمت آن به اوایل قرن دوم هجری قمری می‌رسد.
سال 736 هجری قمری این مسجد بر اثر زلزله تخریب شد و پس از چندی در سال 737 هجری قمری توسط سلطان فتح‌الله نوادهٔ سلطان محمود غزنوی تجدید بنا شده ‌است.
براساس این گزارش  مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از مرکز خدمات جامع سلامت روستای کاروان  هم بازدید کرد و از نزدیک با آخرین وضعیت امکانات و تجهیزات این مرکز در آستانه افتتاح و راه اندازی آن آشنا شد.
 این مرکز در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و زیر بنای 410 متر مربع با مشارکت مردم محلی و خیرین به منظور ارائه خدمات بهداشتی به 10 روستای این بخش از جزیره با محوریت روستای کاروان ساخته می‌شود.
خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده در این مرکز شامل خدمات سلامت دهان و دندان(دندانپزشکی)، آزمایشگاه و مراقبت‌های سلامت  است و در تجهیز و تامین امکانات آن، سازمان منطقه آزاد قشم و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم همکاری داشته اند.   
روستاهای کاروان و کوشه در 35 کیلومتری شهر قشم واقع شده است و خدمات این مرکز بهداشتی- درمانی، 10 روستا و سه‌ هزار و 368 خانوار را پوشش خواهد داد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو