مشاور رییس جمهور در جمع خبرنگاران:

مقدمات اولیه تصویب اساسنامه منطقه آزاد بوشهر تهیه شد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه مقدمات اولیه تصویب اساسنامه منطقه آزاد بوشهر تهیه شده است گفت: این اساسنامه هفته آینده در هیئت دولت مطرح و پس از تصویب به شورای نگهبان ارائه می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حمیدرضا مؤمنی صبح امروز در حاشیه بازدید از منطقه آزاد و ویژه اقتصادی بوشهر با بیان اینکه این منطقه آزاد جز 7 منطقه‌ای است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مناطق آزاد جدید که قرار است راه‌اندازی شود چند مؤلفه کلیدی از جمله راه مواصلاتی، خط ریلی، فرودگاه و حوزه دسترسی به آبها بین‌المللی و تجهیزات بندری مورد توجه است.

مومنی با بیان اینکه منطقه آزاد بوشهر دارای مزیت‌های یاد شده است گفت: منطقه آزاد بوشهر یکی از مناطق دارای قابلیت‌های مهم بندری است و عمده زیرساخت‌های آن تهیه شده و اکنون به‌صورت عملیاتی مورد استفاده قرار گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر تصویب اساسنامه منطقه آزاد بوشهر اضافه کرد: بندر آزاد بوشهر از لحاظ زیرساخت‌ها مشکلی وجود ندارد و باید در حوزه نرم‌افزاری اساسنامه منطقه آزاد بوشهر به تصویب برسد.

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه مقدمات اولیه تصویب اساسنامه منطقه آزاد بوشهر تهیه شده است گفت: این اساسنامه هفته آینده در هیئت دولت مطرح و پس از تصویب به شورای نگهبان ارائه می‌شود.

مومنی، با اشاره به تهیه طرح جامع منطقه آزاد بوشهر افزود: پس از تصویب اساسنامه منطقه آزاد در هیئت دولت، طرح جامع آن تهیه و چشم‌انداز فعالیت منطقه آزاد بوشهر در چارچوب قانون و مقررات که برای آن مصوب می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: با اراده‌‌ای که استاندار بوشهر از زمان تأسیس و قبل از مصوب شدن منطقه آزاد بوشهر داشته است پیش بینی می‌شود منطقه آزاد بوشهر نسبت به سایر دیگر مناطق آزاد جدید، به سبب وجود زیرساخت‌ها، سریع‌تر فعالیت آن آغاز شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، نقش مهم منطقه آزاد بوشهر در حوزه اقتصاد و اشتغال را مهم دانست و افزود: امید می‌رود با آغاز فعالیت منطقه آزاد بوشهر به توسعه استان کمک و زمینه شکوفایی اقتصاد آن فراهم کند و در اتصال آن به اقتصاد منطقه و بین‌المللی مؤثر است.

گفتنی است؛ «حمیدرضا مومنی» امروز یکشنبه (27 تیرماه) در قالب بیست و پنجمین سفر دوره ای خود به مناطق آزاد به «منطقه آزاد بوشهر» در استان بوشهر سفر کرد.

مشاور رئیس جمهور در ادامه این برنامه یکروزه، با حضور در استانداری بوشهر با استاندار و مدیران دستگاه های مرتبط استان دیدار و گفتگو خواهد داشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو