در نشست مشاور رییس جمهور با استاندار خراسان رضوی بررسی شد:

پیگیری موضوعات مربوط به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان خراسان رضوی

«حمیدرضا مومنی» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر یک روزه خود به مشهد مقدس با «محمدصادق معتمدیان» استاندار خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فرینا، بررسی و تصمیم گیری در خصوص لایحه تبدیل مناطق ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون به منطقه آزاد و همچنین بررسی و تصمیم گیری در خصوص مناطق ویژه اقتصادی سبزوار، کاشمر، خواف، قوچان از جمله محورهای مطرح شده در این نشست است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ‌ویژه اقتصادی در این نشست به موقعیت استراتژیک دو منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون اشاره کرد و گفت: عزم برنامه هفتم توسعه کشور عدم افزایش مناطق آزاد است اما با توجه به وجود زیر ساخت های لازم در منطقه ویژه اقتصادی سرخس و موقعیت بی نظیر منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و فاصله 130 کیلومتری این منطقه ویژه اقتصادی با هرات (به عنوان پایتخت اقتصادی افغانستان) موضوعات مرتبط با این مناطق می تواند از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

حمیدرضا مومنی همچنین افزود: طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در دستورکار جلسه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قراردارد و بزودی ابلاغ می شود.

همچنین با تاکید «محمدصادق معتمدیان» استاندار خراسان رضوی در این نشست مقرر گردید هر چه سریعتر سازمان های مسئول مناطق ویژه اقتصادی کاشمر، خواف و قوچان به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهت تصویب در هیئت وزیران معرفی شوند.

گفتنی است؛ در خصوص سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز مقرر گردید هفته آتی نشستی با حضور معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی، هیئت مدیره سازمان مسئول و مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان خراسان رضوی تشکیل شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :