در هفتمین و آخرین دوره افتتاح پروژه های مناطق آزاد به فرمان رییس جمهور؛

آغاز بهره‌برداری از 33 طرح‌ اقتصادی و زیر بنایی در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور

بهره‌برداری از طرح‌ های اقتصادی و زیر بنایی به ارزش 16 هزار و 693 میلیارد ریال با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهور آغاز شد.

به گزارش فرینا، همزمان با هشتاد و پنجمین هفته از افتتاح طرح های مهم ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» و در هفتمین و آخرین دوره افتتاح طرح های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، بهره برداری از 33 طرح اقتصادی و زیربنایی در استان‌های آذربایجان شرقی و هرمزگان با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهوری آغاز شد.

 این طرح‌ها در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ارس، قشم و کیش اجرا شده و با افتتاح این طرح‌ها برای یکهزار و 49 نفر اشتغالزایی مستقیم فراهم شده است.

در «منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس»، 20 طرح اقتصادی و زیربنایی با ارزش سرمایه‌گذاری 9 هزار و 277 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای  669  نفر به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل؛ فاز دوم مجتمع فولاد آذر آبادگان، فاز اول مديا شتاب الكترونيك ارس، مجتمع دنیز، فرآیند تولید پیکاپ اتوماتیک ارس خودرو دیزل، و 16 پروژه دیگر است.

9 پروژه اقتصادی و زیربنایی در «منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قشم»، با ارزش سرمایه‌گذاری 6 هزار و 379 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 302 نفر بهره‌برداری شد.

این پروژه‌ها شامل؛ دو واحد آب شيرين كن و واحد توليد بخار، توليد لوازم آرايشي و بهداشتي، تولید شناور، پروژه ساختمان تكنيكال بلاك فرودگاه و 5 پروژه دیگر است.

در «منطقه آزاد کیش» هم 4 طرح اقتصادی و زیربنایی با ارزش سرمایه گذاری یکهزار و 37 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای  78 نفر با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

3 طرح واحد های آرایشی و بهداشتی های و واحد مونتاژ انواع لامپ و برد LED از طرح‌هایی است که امروز در این منطقه به بهره‌برداری رسید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو