با افتتاح ویدئو کنفرانسی رییس دولت تدبیر و امید انجام گرفت؛

توانمندسازی جامعه محلی با نگاه به تولیدات صنایع دستی روستاها

با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری و با هدف توسعه صنایع دستی و صنعت گردشگری و همچنین توانمندسازی جامعه محلی جزیره قشم، چهار کارگاه تولید صنایع دستی در مجموع با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال روز (دوشنبه 4 مردادماه) افتتاح شد.

به گزارش فرینا، این چهار کارگاه تولید محصولات صنایع دستی واقع در روستاهای شیب دراز، گورزین، کووه ای و زینبی در زمین هایی به مساحت 200 مترمربع (در مجموع 800 مترمربع) احداث شده اند.

را راه اندازی این کارگاه ها با سرمایه گذاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم و بخش خصوصی در مجموع برای 40 نفر (هر کارگاه 10 نفر) فرصت شغلی ایجاد می کند.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته با هدف توانمندسازی جوامع محلی و آموزش تولید صنایع دستی باکیفیت و استاندارد در جزیره قشم، دوره های آموزشی مختلفی برای علاقه مندان در این کارگاه ها برگزار خواهد شد.

همچنین بخشی از فضای این کارگاه ها برای فروش صنایع دستی تولید شده توسط هنرمندان فعال در این عرصه اختصاص پیدا خواهد کرد.

توسعه تولیدات حوزه صنایع دستی علاوه بر رشد اقتصادی و ایجاد اشتغالی که می تواند به همراه داشته باشد، می تواند نقش موثری در صادرات فرهنگ کشورمان به سایر کشورها ایفا کند.

با چنین رویکردی سازمان منطقه آزاد قشم نیز با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی، اقدامات مختلف عملی جهت حمایت از کارگاه ها و تولیدکنندگان صنایع دستی بکار بسته است.

گفتنی است، در آیین ویدیو ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری، 9 پروژه در منطقه آزاد قشم،  با اعتبار ارزی 16 میلیون دلار و ریالی 2 هزار و 379  میلیاردی در پنج حوزه عمرانی، خدماتی، تولیدی، شیلاتی و گردشگری به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در پنج مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 78 پروژه افتتاحی به اعتبار ریالی 74 هزار و 630 میلیاردی و ارزی 393 میلیون یورو و 281 میلیون دلاری، 14 پروژه کلنگ زنی به ارزش 172ارزی میلیون دلار و ارزش ریالی 32 هزار و پنج میلیارد ریال و  76 پروژه در حال اجرا با رقم سرمایه‌گذاری 495 میلیون دلار، 223 میلیون یورو و  19 هزار و 185 هزار میلیارد ریال، در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو