با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری انجام شد؛

توسعه صنعت شناورسازی با استفاده از توانمندی نیروهای بومی

با حضور ویدئوکنفرانسی ریاست جمهوری و با هدف توسعه صنایع دریا محور و ایجاد رونق فعالیت های تولیدی و اقتصادی در جزیره قشم، یک واحد شناورسازی با سرمایه گذاری 653 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی روز (دوشنبه 4 مردادماه) افتتاح شد.

به گزارش فرینا، این واحد تولیدی ظرفیت تولید 50 فروند انواع لنج و شناورهای فلزی متوسط و فایبرگلاس را در سال داراست.

شرکت شناورسازی کامران سازه قشم واقع در شهرک صنعتی کاوه جزیره قشم با سرمایه گذاری بالغ بر 653 میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرده و برای 12 نفر نیروی کار به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می کند.

بهره گیری از نیروهای متخصص و توانمند بومی در صنایع مختلف بویژه صنایع دریایی از سیاست های مهم سازمان‌ منطقه آزاد قشم جهت بهره مندی از شغل و کسب درآمد برای جوانان این جزیره است که در این راستا ایجاد صنایع مختلف مورد استقبال قرار می گیرد.

طی سال های گذشته و با برنامه ریزی های صورت گرفته طراحی انواع مختلف شناورهای تفریحی فایبرگلاس و آلومینیوم در سایزهای کوچک و متوسط، پانتون‌بوت، انواع شناورهای چوبی، آلاچیق و کلبه آلاچیق و همچنین رستوران شناور با هدف کمک به توسعه گردشگری دریایی و همچنین رونق اقتصادی صنایع دریامحور در جزیره قشم تولید ‌شده است.

شرکت های شناورسازی فعال در منطقه آزاد قشم با برنامه ریزی انجام شده علاوه بر تامین‌ نیازهای داخل کشور، بخشی از سفارش های خارجی از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس را تامین کرده اند.

گفتنی است، در آیین ویدیو ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری، 9 پروژه در منطقه آزاد قشم،  با اعتبار ارزی 16 میلیون دلار و ریالی 2 هزار و 379  میلیاردی در پنج حوزه عمرانی، خدماتی، تولیدی، شیلاتی و گردشگری به بهره‌برداری رسید.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در پنج مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 78 پروژه افتتاحی به اعتبار ریالی 74 هزار و 630 میلیاردی و ارزی 393 میلیون یورو و 281 میلیون دلاری، 14 پروژه کلنگ زنی به ارزش 172ارزی میلیون دلار و ارزش ریالی 32 هزار و پنج میلیارد ریال و  76 پروژه در حال اجرا با رقم سرمایه‌گذاری 495 میلیون دلار، 223 میلیون یورو و  19 هزار و 185 هزار میلیارد ریال، در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو