اعلام آمادگی منطقه آزاد ارس برای ایجاد منطقه فرامرزی با کشورهای عضو اکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در دومین اجلاس روسای مناطق آزاد و ویژه کشورهای عضو اکو و مناطق آزاد ایران از آمادگی این منطقه جهت ایجاد منطقه فرامرزی بین کشورهای عضو اکو و منطقه بین مرزی با کشور آذربایجان خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در دومین اجلاس روسای مناطق آزاد و ویژه کشورهای عضو اکو و مناطق آزاد ایران که به میزبانی کشور افغانستان برگزار شد ضمن دعوت از روسای کشورهای عضو اکو جهت بازدید از قابلیت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری این منطقه گفت: ارس در خصوص ایجاد منطقه بین مرزی با کشور آذربایجان و منطقه فرامرزی با سایر کشورهای عضو اکو و توسعه همکاری های بین المللی اعلام آمادگی می کند.
نریمان منطقه آزاد ارس را قطب تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای در بین مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در سه سال اخیر ضمن افزایش سطح گلخانه ها از 60 به 200 هکتار، ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای نیز در منطقه آزاد ارس به 50 هزار تن در سال افزایش یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرو بودن منطقه آزاد ارس در حوزه صنعت اشاره کرد و افزود: ارس با داشتن 220 واحد تولیدی فعال و بیش از 200 واحد در حال ساخت که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند صنعتی ترین منطقه آزاد کشور می باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان اظهار امیدواری کرد: اجرایی شدن مصوبات اجلاس روسای مناطق آزاد عضو اکو تاثیرات چشم گیری را در آینده این مناطق خواهد داشت.
گفتنی است؛ دومین اجلاس روسای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورهای عضو اکو و مناطق آزاد ایران با مشارکت کشورهای ترکیه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان و ایران امروز به میزبانی کشور افغانستان برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :