مشاور رییس جمهور:

403 هزار میلیارد تومان پروژه طی پنج سال در مناطق آزاد کشور افتتاح شد

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: 403 هزار میلیارد تومان پروژه طی پنج سال اخیر در سطح مناطق آزاد کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی شامگاه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی و تجار منطقه آزاد چابهار که تا بامداد امروز (یکشنبه) به طول انجامید اظهار داشت: سهم بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های مناطق آزاد 95 درصد بوده است و تنها پنج درصد از سوی مناطق آزاد بوده که آن هم در بحث زیرساخت‌ها نظیر آب، برق هزینه شده است.
مومنی با اشاره به اینکه هم‌اینک بیش از 300 هزار میلیارد تومان پروژه با پیشرفت 40 درصد در مناطق آزاد در حال اجراست، تصریح کرد: در سال جاری سعی و تلاش بر انجام طرح‌های مهم و حل مشکلات فعالان اقتصادی بوده که خوشحالیم از 48 مشکل مطرح شده از ابتدای سالجاری در منطقه آزادچابهار همه آنها پیگیری و مرتفع شده و مقدار ناچیزی از این مشکلات باقی مانده که مربوط به سطح کلان و تصمیم گیری سایر دستگاه‌ها است.
وی ادامه داد: صادرات محصولات و ورادات ماشین آلات و مواد اولیه از برنامه‌های خوب بوده که در حال انجام است تا تجار بتوانند از این رهگذر سود بیشتری کسب و از انجام فعالیت‌های خود راضی باشند.
مشاور رییس جمهور در خصوص رفع مشکلات فعالان اقتصادی چابهار اظهار داشت: برخی از مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار نیازمند پیگیری در سطح وزیران و دستگاه‌های مرکز کشور و اصلاح قوانین و مقررات است تا با انجام اقدامات لازم موجبات تسهیل در کارها و فعالیت‌های تجار فراهم شود.
مومنی افزود: مناطق آزاد در اجرای پروژه‌های خود خوب عمل کرده‌اند که نمونه آن را در چابهار شاهد هستیم و این نشان دهنده دلسوزی مدیران این منطقه است.
وی از انجام پروژه‌های مهم در سطح منطقه آزاد چابهار و به نتیجه رسیدن آنها از مدیران منطقه آزاد چابهار قدردانی کرد و افزود: نسبت به سفرهای قبل پروژه‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته اند.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنی در سومین سفر خود طی سال جاری به منطقه آزاد چابهار از نزدیک روند پیشرفت طرح‌های عمرانی، زیربنایی و سرمایه‌گذاری را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. در این سفر، عبدالرحیم کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار وی را همراهی کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :