مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) خبر داد:

راه اندازی ایستگاه تخصصی کیسه گیری و بارگیری ریلی غلات در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: ایستگاه تخصصی کیسه‌گیری و بارگیری ریلی غلات با ظرفیت روزانه بیش از یک هزار تن در بندر امام خمینی (ره) راه‌اندازی شد.

به گزارش فرینا، عادل دریس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اهمیت و نقش حمل و نقل ریلی و وضعیت مناسب زیرساخت‌های آن در این مجتمع بندری گفت: با ایجاد هماهنگی‌های لازم بین بندر، راه‌آهن و صاحبان کالا و باهدف استفاده بهینه از ظرفیت و مزیت‌های سیستم ریلی، بهره برداری از ایستگاه کیسه گیری و بارگیری ریلی غلات با ظرفیت یک هزار تن در روز در این مجتمع بندری آغاز شد.

دریس، در تشریح مزیت‌های حاصل از این امکان جدید در بارگیری و حمل غلات افزود: افزایش سرعت حمل و نقل، بهبود کیفیت نگهداری و انتقال کالا و همچنین کاهش قیمت تمام شده کالا به مقاصد مصرف در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای از مهم‌ترین مزیت‌های آن  به شمار می‌رود.

وی با اشاره به بارگیری 168 دستگاه واگن از آغاز فعالیت این ایستگاه تخصصی تاکنون گفت: بیش از 7 هزار تن غلات معادل 7 هزار و 315 کیسه بارگیری و از طریق شبکه ریلی به اقصی نقاط کشور توزیع شده است.

بندر امام خمینی (ره) نخستین بندر ریل پایه کشور محسوب می‌شود که از زیرساخت مهیای ریلی از جمله 120 کیلومتر راه آهن داخلی و ایستگاه‌های متنوع حمل ریلی برخوردار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :