791 نفر در واحدهای صنعتی جدید کیش مشغول به کار می‌شوند

مدیر تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این جزیره 37 طرح صنعتی در حال اجرا دارد که پس از افتتاح 791 نفر در آنها مشغول بکار خواهند شد.

به گزارش فرینا، سید رضا صمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها با کاربری های مختلف صنایع چوب و سلولوزی، آرایشی و بهداشتی، پزشکی و لوازم خانگی با سرمایه گذاری ریالی 6 هزار و 747 میلیارد ریالی و 44 میلیون دلاری ارزی در حال ساخت است.
صمدی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این واحدها بین 20 تا 80 درصد در حال ادامه روند ساخت است اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد به منظور قرار دادن کیش در مسیر تحول اقتصادی برنامه های مختلفی را در راستای توسعه سرمایه گذاری ها به مرحله اجرا قرار داده است.
وی یادآور شد: کاهش زمان صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری حداکثر در 2 روز کاری، ایجاد آرشیو دیجیتال مدارک و اسناد گمرکی جهت کاهش هزینه نگهداری و فراخوانی پرونده و ایجاد دبیرخانه مرکزی گمرک جهتت انجام الکترونیکی فرایند نظارت بر صنعت، غذا، دارو و استاندار از جمله این برنامه ها است.
مدیر تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: دیگر برنامه های تسهیل سرمایه گذاری در کیش ایجاد فرایند ترخیص کالا به صورت غیر حضوری، راه‌اندازی سامانه و اجرای کنترل کیفیت مصالح ساختمانی با همکاری معاونت عمرانی و امور زیربنایی، رفع مشکل ترخیص محصولات مشمول استاندارد واحدهای تولیدی است.
صمدی گفت: هم اکنون این جزیره با 380 واحد صنعتی، تولیدی و خدمات صنعتی فعال به عنوان منطقه پیشرو در حوزه صنعت و خدمات صنعتی مناطق آزاد کشور است  که فعالیت 70 مورد از این شرکت ها در حوزه نفت و گاز باعث شده که به عنوان هاب انرژی خدمات فنی مهندسی شناخته شود.
هم اکنون پنج هزار و 610 نفر در  541 واحد صنعتی و خدماتی مرتبط این بخش جزیره مشغول به کار هستند.
ماموریت سازمان منطقه آزاد کیش بر اساس طرح جامع 20 ساله مصوب 1372 آغاز شده و حضور سالانه حدود 2 میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.
جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت و 42 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو