پیشرفت 71 درصدی ساختمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی / انجام 60 درصد از عملیات‌های جستجو و نجات دریایی در هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت: ساختمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی با بیش از 71 درصد پیشرفت فیزیکی مطابق با برنامۀ زمان‌بندی در حال انجام است.

بهگزارش فرینا، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: عملیات ساخت این برج با 62.2 متر ارتفاع بر اساس برنامه زمان‌بندی تحت نظارت مستقیم واحد مهندسی و عمران اداره کل و اداره HSE بندر شهید رجایی درحال پیشروی است.

محمدی کرجی‌ران در تشریح مشخصات فنی این پروژه گفت: این سازه بتنی دارای 62.2 متر ارتفاع (از تراز روی فونداسیون)، یک‌هزار و 230 متر مکعب حجم بتن‌ریزی و با وزن آرماتوربندی 620 تُن و ضخامت 70 سانتی‌متر می‌باشد.

به گفته وی، این برج کنترل ترافیک دریایی دارای دو دستگاه آسانسور پرسرعت می‌باشد که قادر است ارتفاع برج را در 28 ثانیه طی نماید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی با بیان اینکه مرکز VTS بندر شهید رجایی از حساس‌ترین و پرترافیک‌ترین مراکز دریایی کشور است، گفت: مرکزهماهنگی  جستجو و نجات دریایی MRCC)) استان هرمزگان بیش از 60 درصد از عملیات‌های جست‌وجو ونجات دریایی و شرایط استقرار را در پهنه‌های آبی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص داده است.

محمدی کرجی‌ران در این باره بیان کرد: احداث برج کنترل ترافیک دریایی بندر شهید رجایی با هدف استقرار حوزه‌های سرویس ترافیک دریایی (VTS)، مرکزهماهنگی نجات دریایی (MRCC)، (ابزار فنی اتاق TECHNICAL ROOM) منظر و فضای‌های اداری مرتبط با امور دریایی درحال احداث است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان پیش بینی کرد: با اتخاذ تدابیر مهندسی این پروژه در اسفند 1400 اتمام و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :