شهردار چابهار؛

پارک خلیج پردیسان چابهار رونق گردشگری و صیادی را به دنبال دارد

شهردار چابهار گفت: آزادسازی محدوده گردشگری و ساحلی دریا کوچک چابهار بعد از گذشت 60 سال و ساخت پارک خلیج پردیسان چابهار در محدوده ساحل اسکله هفت تیر خیابان دریا کوچک، ضمن خرسندی و رضایت شهروندان این شهر بندری، رونق گردشگری و صیادی را به دنبال دارد.

به گزارش فرینا، محمدیونس حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از آزادسازی محدوده دریاکوچک، کار آماده‌سازی و احداث پارک با نام مجموعه پردیسان از سال گذشته آغاز شده است.

 حقانی افزود: این پارک به وسعت حدود 20 هکتار برای ساماندهی و پهلودهی شناورهای سبک، قایق و لنج‌ها، توسعه زیرساخت‌های تفریحی، گردشگری و انواع سرگرمی هاست که احداث 400 متر اسکله، 2 کیلومتر دیوار حفاظت ساحلی، پوشاندن کانال به‌طول 200 متر برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و ساخت 2 پهلوگیر برای کشتی کروز پیش‌بینی شده است. «کشتی‌های کروز امروزه به یکی از پایه‌های ثابت صنعت گردشگری تبدیل شده‌اند»

وی با اشاره به اینکه پارک پردیسان در سه فاز و با مشارکت منطقه آزاد چابهار در حال اجراست، گفت: اقدامات آماده‌سازی این پارک از اسفندماه سال 1399 آغاز شده و براساس پیش‌بینی پیمانکار در اسفندماه 1402 تکمیل و افتتاح می‌شود.

شهردار چابهار با بیان اینکه این پارک علاوه بر توسعه گردشگری به رونق صید و صیادی نیز منجر می‌شود، خاطرنشان کرد: پارک خطی ساحلی خلیج، دسترسی آسان مردم به ساحل آرام شهر چابهار را فراهم و در آن مسیر دوچرخه سواری، جاده سلامت، محل بازی کودکان، دسترسی مردم به ساحل زیبای دریا کوچک نیز پیش‌بینی شده که مکان مناسبی برای استفاده عموم مردم به ویژه خانواده‌ها خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر چابهار نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ایجاد محدوده جدید گردشگری و صیادی موجب شادی و خوشحالی قشر زیادی از مردم به ویژه صیادان و مردم شهر است که بعد از چند سال شاهد بازگشایی می‌شود. این مسیر چند کیلومتری ساحل، پیش از این در تصرف ادارات مختلف بود.

رحیم جدگال افزود: این اقدام فرمانداری ویژه و شهرداری چابهار و همکاری استاندار سیستان و بلوچستان قابل تحسین و سال‌ها در اذهان خواهد ماند.

وی بر تسریع در آماده‌سازی زیرساخت‌های پیش‌بینی شده در ساحل و پارک پردیسان تاکید کرد. 

رئیس شورای اسلامی شهر چابهار ادامه داد: پارک ساحلی خلیج پردیسان ساحلی ارزشمند در محدوده شهر چابهار به ویژه محدوده دریا کوچک است که ظرفیت بالایی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دارد. به دلیل احاطه شدن این محدوده از دو طرف از اسکله‌های شهید کلانتری و شهید بهشتی از شدت امواج کاسته و فرصت مناسبی برای بهره‌گیری از دریا و تفریحات آبی فراهم شده است.

جدگال افزود: همچنین تقویت ارتباط شهر و ساحل سبب هویت‌بخشی و ارتقای فرهنگ دریایی شده و امکان بهره‌برداری اقشار مختلف را ممکن می‌سازد لذا شهرداری چابهار در راستای اقدامات توسعه شهری و با حفاظت از نوار ساحلی در برابر فرآیندهای دریایی، بهبود زیرساخت‌های سبز شهری و ارتقای سلامت و رفاه ساکنان، ساماندهی نوار ساحلی دریا کوچک را در برنامه توسعه قرار داده است. 

وی بیان کرد: این پارک شامل امکانات رفاهی، تفریحی، اقامتی و پذیرایی، در دست اقدام و اجرا شهرداری چابهار و مشارکت منطقه آزاد است.

رئیس شورای اسلامی شهر چابهار گفت: بخشی از اقدامات همچون مطالعات مرحله نخست و دوم و نقشه‌برادری و هیدروگرافی در راستای اجرای دیوار حفاظتی با هدف حفظ مستحدثات پشت دیوار، جلوگیری از نفوذ و پیشروی آب دریا است و انجام طراحی پایه و مفهومی پارک پردیسان توسط مشاور انجام شده است. 

 پارک پردیسان با اعتبار اولیه یکهزار و 200 میلیارد ریال و مشارکت 100 درصدی سازمان منطقه آزاد چابهار و پیمانکاری قرارگاه خاتم‌النبیا در حال احداث است و پیش‌بینی شده تا سال 1402 به بهره‌برداری برسد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو