مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس مطرح کرد:

اعطای 120میلیارد ریال تسهیلات به 46 شرکت دانش بنیان و فناور آذربایجان شرقی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه صندوق پژوهش و فناوری ارس با سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی از سال 98 تاسیس شده است، از اعطای بیش از 120میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و فناور استان آذربایجان شرقی توسط این صندوق خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان افزود: این تسهیلات از منابع صندوق پژوهش و فناوری ارس، منابع خط اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی و نیز منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به 46 شرکت دانش بنیان استان آذربایجان شرقی تخصیص و پرداخت شده است.
نریمان گفت: تسهیلات پرداختی به شرکت های دانش بنیان به منظور تامین سرمایه در گردش، خرید و نصب تجهیزات و تکمیل خط تولید، تولید نمونه محصول، تولید صنعتی محصول و لیزینگ بوده است.
وی ادامه داد: این صندوق همچنین ضمانت نامه های مختلفی را به ارزش بیش از 150میلیارد ریال برای 26شرکت صادر کرده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: صندوق پژوهش و فناوری ارس بعنوان اولین صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی و با اقدام اولیه سازمان منطقه آزاد ارس در سال 98 و با سرمایه گذاری 34 درصدی سازمان منطقه آزاد ارس، 15درصد پارک علم و فناوری تبریز و 51درصد سهام بخش خصوصی شامل شرکت های همگامان و تارلاامین ارس تاسیس گردیده است.
نریمان گفت: هم اکنون خدماتی از قبیل صدور انواع ضمانت‌نامه، ارائه‌ی تسهیلات، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، اخذ و اعطای کارگزاری‌ها، عاملیت و مدیریت منابع مالی توسط این صندوق به مشتریان ارائه می شود.
وی تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری ارس عاملیت مالی و کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی و عاملیت مالی پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی را برعهده دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در سالهای اخیر با تاسیس مرکز رشد در منطقه آزاد ارس و صندوق پژوهش و فناوری ارس و نیز مرکز نوآوری ارس قدم های خوبی در مسیر اقتصاد دانش بنیان و تکمیل اکوسیستم دانش بنیان در این منطقه برداشته است.
گفتنی است؛ هم اکنون صندوق پژوهش و فناوری ارس در شهر جلفا و تبریز دارای دفتر بوده و شرکت های دانش بنیان و فناور منطقه و استان می توانند به منظور بهره مندی از خدمات صندوق به دفتر تبریز واقع در پارک علم و فناوری تبریز و دفتر جلفا واقع در مجتمع اداری مشاهیر آذربایجان مراجعه نمایند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :