دانشگاه آزاد ماکو نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنایع منطقه را تعلیم و تأمین کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: انتظار می رود دانشگاه آزاد اسلامی با تعلیم و تربیت نیروی ماهر، نیروی انسانی مورد نیاز صنایع منطقه را تعلیم و تأمین کند.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در آیین امضای تفاهم نامه با دانشگاه آزاد ماکو با تشریح کسب و کارهای محوری پنجگانه منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: از سال 92 تاکنون 38 هزار میلیارد ریال در منطقه سرمایه گذاری صورت گرفته است و سرمایه گذاری های خارجی چشم گیری از جمله نیروگاه و دیگر صنایع نیز در این منطقه انجام شده است.

عبدالرحیمی با بیان اینکه دانشگاه با یافته‌های علمی و نرم افزاری می تواند در حوزه ارتقای بهره وری در کسب و کارهای مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، حمل و نقل و ترانزیت و گردشگری و معدن نقش ویژه ای ایفا کند، ادامه داد: خواسته فعالان اقتصادی و مردم پایبندی حاکمیت به قوانین و مقررات خاص مناطق آزاد است و با تثبیت اقتصاد کلان کشور، مناطق آزاد در مسیر صحیح خود قرار خواهند گرفت.

وی ایجاد آزمایشگاه غذا و داروی منطقه را نیز بسیار مهم ارزیابی کرد و تاکید کرد: چشم اندازی که برای این آزمایشگاه پیش بینی می شود این است که درآینده به آزمایشگاه مرجع غذا و داروی شمال غرب کشور و حتی فرا منطقه ای تبدیل شود.

 همچنین با حضور رییس دانشگاه آزاد کشور دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد واحد بین المللی ماکو راه اندازی شد.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور در بزرگترین مرز زمینی کشور قرار گرفته و شامل شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو