مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی قشم مطرح کرد؛

روستاهای قشم در ایجاد توسعه متوازن یاری رسان هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تمامی روستاهای جزیره می توانند با برنامه ریزی در ایجاد توسعه متوازن قشم به ایفای نقش پرداخته و یاری رسان باشند.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه خبری شما و اقتصاد، علی درویش پور در دیدار با اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی قشم، اظهار کرد: شوراهای اسلامی بویژه شورای اسلامی بخش و شهرستان با برنامه ریزی و نگاهی جامع و کارشناسی می توانند تسهیل کننده امور اجرایی باشند.
وی ادامه داد: شورای اسلامی بخش مرکزی قشم می تواند با برنامه ریزی و همچنین هم افزایی در راستای مطالبه گری از مسیر درست، به ایجاد توسعه متوازن در منطقه کمک کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران باید مسائل آموزشی در حوزه های مختلف را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند و به فرهنگ سازی به عنوان یکی از مهمترین نیازهای امروز در تمامی نقاط جزیره بهره ببرند.
به گفته درویش پور؛ مطالبات باید از طریق گفتگو و با استفاده از ظرفیت های موجود در بدنه دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها و بخش به بهترین نحو اجرایی شوند.
وی با بیان اینکه قشم دارای ظرفیت های کم نظیری از نظر گردشگری است، افزود: هر روستای قشم می تواند یک مرکز گردشگری در جزیره باشد و روستاها با برنامه ریزی می توانند در این مسیر گام بردارند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین بیان کرد: توسعه متوازن و ایجاد اشتغال پایدار با نگاه جامع و عبور از مشکلات و اختلافات جزئی ایجاد می شود که همه ساکنان جزیره می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.
درویش پور تاکید کرد: شورای اسلامی بخش، شوراهای روستاها و دهیاران به واسطه ارتباط نزدیک با ساکنان جزیره، دارای ظرفیت هایی هستند که می توان از آن در برنامه ریزی و توسعه جزیره بهره مند شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم با برنامه ریزی جهت انجام پروژه های عمرانی، اقتصادی و گردشگری با هدف بهبود و افزایش کیفیت ساکنان جزیره اجرایی خواهد کرد.
براساس این گزارش، عبدالرحیم رضوانی، نایب رییس شورای اسلامی بخش مرکزی قشم نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش ها و اقدامات سازنده سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: انجام پروژه عمرانی و اصلاح نقاط حادثه خیز در برخی جاده های بخش مرکزی یکی از موضوعات مهمی است که با همراهی و همیاری شوراهای اسلامی و دهیاری ها می توان استفاده کرد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش برای دانش آموزان ساکن روستاهای بخش مرکزی قشم، از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان رییس شورای آموزش شهرستان، نگاه بهتر به موضوع مدارس و تجهیز آنها را خواستار شد.
نایب رییس شورای اسلامی بخش مرکزی قشم در ادامه با قدردانی از نگاه مثبت و سازنده سازمان منطقه آزاد قشم جهت اجرای طرح روستای پاک، خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه اقدامات مثبت و سازنده ای در راستای فرهنگ سازی برای ایجاد روستاهای پاک در جزیره قشم صورت خواهد گرفت.
رضوانی در پایان تصریح کرد: با هم افزایی و برنامه ریزی بهتر و با استفاده از ظرفیت های موجود در شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری های بخش مرکزی می توان همانند گذشته شاهد شور و نشاط و ایجاد توسعه متوازن در روستاهای قشم شد.
گفتنی است در پایان این دیدار، اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی از علی درویش پور، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به پاس خدماتش به ویژه بمناسبت هفته دولت، با اهدای یک جلد نفیس از کلام الله مجید و لوح، تقدیر کردند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو