سینما در منطقه آزاد اروند عمری به وسعت پالایشگاه دارد

  • دوشنبه 22 شهريور 1400 - 13:26
  • اروند
  • 0 دیدگاه
21 شهریور ماه روز ملی سینما در ایران بهانه ای شد تا ضمن تبریک این روز به اهالی هنرهفتم، نگاهی به تاریخچه سینما در منطقه بیاندازیم. با وجود پالایشگاه و حضور بریتانیایی ها در آبادان، سینماهای زیادی در این شهر، چه در بخش خصوصی و چه متعلق به شرکت نفت ساخته شد؛ در واقع عمر سینما در این منطقه با عمر پالایشگاه برابری می کند.

سینماهایی که فیلم های روز جهان و ایران در آن ها اکران می شد و مخاطبین بسیاری داشت. همین امر باعث شد که فرهنگ سینما رفتن در آبادان و خرمشهر بخشی از سرگرمی های ثابت خانواده ها شود. در ایامی که بسیاری از استان های کشور به تعداد انگشتان یک دست سینما داشتند، شهر آبادان به تنهایی حدود 23 سینما داشت تا جایی که بعد از تهران بیشترین سالن های سینماها را می شد در این شهر پیدا کرد.
به همین خاطر است که این شهر در حوزه سینما،نسلی ارزشمند را در دل خود پرورش داد.
متاسفانه امروز شاید به دلایل مختلف سینما همچون گذشته در این منطقه رونق نداشته باشد؛ اما هنوز تعداد جوانان پر استعدادی که در عرصه های مختلف فیلمسازی توانسته اند عناوین پرافتخاری را برای آبادان و خرمشهرکسب کنند، کم نیست.
در این یکی دو سال اخیر نیز کرونا در کنار دیگر مشکلات ضربه بسیار سختی به بدنه سینما وارد کرده که امیدواریم هرچه زودتر سایه سیاه این بلای جهانی از سر همه کسب و کارها بویژه این صنعت ارزشمند برداشته شود.
این روز عزیز را به همه سینماگران پرتلاش و هنرمند منطقه آزاد اروند تبریک می گویم؛ به امید روزهای زیبا و شاد کنار یکدیگر در سالن های سینما.

**قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :