واکسیناسیون دانش آموزان زمینه ساز بازگشایی مدارس در کیش

دبیر ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا، اولویت نخست بازگشایی مدارس کیش را واکسیناسیون دانش آموزان در رده های سنی 12تا18 سال عنوان کرد.

به گزارش فرینا، سعید پورعلی دبیر ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا این منطقه آزاد ظهر دوشنبه 22 شهریور در جلسه ای با اعضا این ستاد، بازگشایی مدارس کیش را مستلزم واکسیناسیون دانش آموزان در رده های سنی 12تا18 سال عنوان کرد و گفت: تا آغاز طرح واکسیناسیون دانش آموزان، سال تحصیلی جدید به صورت مجازی در جزیره کیش برگزار می شود.

پورعلی در ادامه تاکید کرد: عادی انگاری در رعایت دستور العمل های بهداشتی مراکز تجمیعی مدارس موجب نگرانی خانواده  ها خواهد شد.

وی با بیان این که در پیک پنجم کرونا بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش به مرز تاب آوری خود رسیده بود، اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان با تمام توان در راستای ارائه خدمات مطلوب به ساکنان کیش تلاش کردند تا از بروز مشکلات جدی در این منطقه جلوگیری کردند.

دبیر ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا، ارائه خدمات رایگان به بیماران کرونایی به مدت 2 ماه را سیاستی برای مراجعه تمام مبتلایان به بیمارستان کیش عنوان کرد و گفت: ممکن بود برخی افراد با در نظر گرفتن هزینه های درمان دیر مراجعه کنند، اما همکاری بخش خصوصی با سازمان منطقه آزاد کیش موجب دسترسی آسان مردم به خدمات درمانی شد که بازتاب خوبی در سطح ملی و میان خانواده ها در این منطقه داشت.

پورعلی بر اهمیت تسریع در واکسیناسیون ساکنان جزیره را یکی از ابزار های کنترلی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در کیش  بیان کرد و افزود: با توجه به موقعیت حساس و گردشگر پذیر بودن جزیره کیش، سیاست توسعه و تسریع در انجام واکسیناسیون تمام صنوف همچنان در حال انجام است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تسریع در اجرای طرح واکسیناسیون با هدف حمایت از فعالیت و رونق اقتصادی در اولویت کار قرار گرفته است.

دبیر ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا تصریح کرد: تامین واکسن از وزارت بهداشت و دیگر مراجع توسط سازمان منطقه آزاد کیش، انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان جزیره با جدیت در حال پیگیری است تا واکسن دیگری نیز به سبد واکسیناسیون کشور وارد شود و ساکنان جزیره و دیگر هموطنان از آن بهره مند شوند.

 به گفته پورعلی واکسیناسیون اتباع بیگانه نیز باید طبق شیوه نامه ها انجام شود و هیچ گونه مماشاتی در اعمال قوانین نخواهد بود.

وی تکرار واکسیناسون را یکی از محور های فعالیت برای کنترل کرونا در جزیره برشمرد و بر حفظ و ارتقاء رعایت مسائل بهداشتی و عدم امنیت کاذب واکسیناسیون در کنار این امر مهم تاکید کرد.

 دبیر ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا تنظیم و تسریع در زمانبندی واکسیناسیون و تامین واکسن از سوی مرکز توسعه سلامت را امری ضروری عنوان کرد که می تواند کمترین تعطیلی و عدم وقفه فعالیت ها را به دنبال داشته باشد.

پورعلی همچنین با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی به عنوان ماموریتی برای اعضا ستاد و رسانه ها برای آگاهی بخشی دقیق باید مورد توجه قرار گیرد و نظارت حداکثری نیز اعمال شود گفت: بازنمایی هایی که در شرایط شیوع کرونا از جزیره در رسانه ها شکل گرفت موضوع مهمی است که متاسفانه در برخی بخش ها به گونه ای عنوان شد که تبعاتی چون ترس از سفر به جزیره کیش را به دنبال داشت و برخی تیتر ها مناسب انتخاب نشده بود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و دبیر ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در کیش همچنین بر لزوم دقت و صحت در بازنمایی تصویر جزیره در رسانه های مکتوب و برخط و شبکه های اجتماعی برای جلوگیری از ایجاد ترس در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: رسانه ها نقش مهمی در ایجاد آرامش، اطمینان، اعتماد و کاهش اضطراب در چنین شرایطی دارند.

پورعلی در پایان اظهار داشت: عدم ایجاد ترس در مردم و  مراقبت از رونق اقتصادی باید در تیتر اخبار مد نظر اصحاب رسانه قرار گیرد.

همچنین محمدرضا رضانیا سخنگوی این ستاد با تاکید بر مجازی بودن آغاز سال تحصیلی جدید عنوان کرد: با توجه به اینکه واکسنی برای رده سنی 12 تا 18 سال معرفی نشده است و تا کنون هیچگونه ابلاغیه ای نیز مبنی بر تائیدیه تزریق واکسن این گروه دریافت نکرده ایم، آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی برگزار می شود تا کمترین آسیب را داشته باشیم.

رضانیا در ادامه افزود: امید است که با بحران یا سویه جدیدی مواجه نباشیم و تدابیری در نظر بگیریم که در صورت شایع شدن نوع جدید ویروس، این موضوع را با کمترین آسیب اجتماعی و اقتصادی پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به مدیریت هوشمند کنترل بیماری در کل کشور اظهار داشت: این موضوع را مد نظر داریم تا از اواسط آبان که به میزان قابل قبولی از واکسیناسیون رسیده باشیم خدمات با شرط تزریق دو دوز واکسن در جزیره کیش ارائه شود وحضور در هرگونه همایش نیز منوط به رعایت این موضوع باشد.

بر اساس این گزارش تشدید نظارت ها و مراقبت های پیشگیرانه جدی در 6 ماهه دوم سال به دلیل سفر کارگران فصلی و خانه دومی ها به کیش، ارائه پیشنهاد الزام مسافران در ارائه کارت تزریق 2 دوز واکسن و تست PCR منفی به عنوان شرط سفر به کیش، ارائه لیست افراد در اولویت تزریق واکسن از سوی روسای مجامع، افزایش تعداد پرواز ها به جزیره کیش در روزهای آتی از دیگر مسائل مطرح شده از سوی اعضا ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در کیش بود.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو