شهردار چابهار:

ساماندهی حاشیه‌نشینان چابهار چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهردار چابهار گفت: در شرایط فعلی و تورم موجود، تخصیص چهار هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت آنی و فوری برای ساماندهی کامل حاشیه‌نشینان چابهار و روستاهای اطراف نیاز است.

به گزارش فرینا، یونس حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 60 درصد جمعیت چابهار در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و بافت فرسوده شهر زندگی می‌کنند و باید هرچه سریع‌تر برای بهبود وضعیت زندگی آن‌ها اقدام انقلابی در دستور کار قرار گیرد.

حقانی درپاسخ به این سوال که مانع اصلی برای حل مشکل حاشیه‌نشینان چیست گفت: مشکل اصلی تامین اعتبار لازم، در زمان لازم است و تخصیص اعتبار به صورت قطره‌چکانی نه‌تنها باعث کاهش حاشیه‌نشینی نمی‌شود بلکه افزایش آن را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه 180 هزار نفر در چابهار و روستاهای حاشیه شهر زندگی می‌کنند تصریح کرد: متاسفانه نیمی از جمعیت این شهر بندری و گردشگری، در زمین‌های حاشیه شهر و بدون امکانات مناسب زندگی می‌کنند.

شهردار چابهار خطاب به مسوولان استانی و کشوری گفت: اگر این اعتبار به موقع و یکباره به شهر چابهار پرداخت شود قطعا تا سه سال آینده تمامی حاشیه‌نشینان در مناطق چهارده‌گانه این شهر ساماندهی خواهند شد.

حقانی تصریح کرد: در دوره جدید، ساماندهی مبلمان شهری، آغاز نهضت پیاده‌روسازی، و اجرای زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در اولویت کاری شهرداری چابهار است.

آیت‌الله رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر هفته گذشته خود به چابهار، نخست با اهالی مناطق حاشیه‌نشین دیدار و گفت و گو و بر ساماندهی ساکنان این مناطق تاکید کرد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو