طرح های برتر جشنواره ایده ارس معرفی شد

مدیر مرکز رشد سازمان منطقه آزاد ارس از معرفی طرح های برتر جشنواره ایده ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، الهام ذکایی با بیان اینکه جشنواره ایده ارس با همکاری پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی و با هدف شناسایی و حمایت از ایده های نوآورانه و هدایت آنها به سمت ایجاد یک کسب و کار فناورانه برگزار شد و از بین 57 طرح ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، 39 طرح واجد شرایط توسط داوران ارزیابی شد، گفت: داوری آثار با حضور ارائه کنندگان طرح ها، پارک علم و فناوری و حداقل 2 داور تخصصی هر طرح بصورت آنلاین برگزار شد که پس از جمع بندی نظرات داوران 9 طرح بعنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.
ذکایی افزود: طرح سولفور زدایی از کک نفتی ارائه شده توسط مرتضی سلطانی، طرح دستگاه تولید انرژی از زباله ارائه شده توسط سمیه اکبری و طرح مرزبانی دیجیتال ارائه شده توسط زهرا قاسم لو و سویلا سجودی رتبه های اول تا سوم جشنواره را کسب کردند.
وی ادامه داد: طرح های ژئوتوریسم مجازی، اپلیکیشن بلدیار، انتخاب گیاه مناسب برای منطقه خاص با نرم افزار تلفن همراه از طریق بکار گیری فناوری اینترنت اشیا، سمپاش سیار، تولید تزئینات پیش ساخته ساختمانی و ویلچر فوق سبک با آلیاژ منحصر به فرد از سوی هیات داوران بعنوان دیگر طرح های برگزیده این جشنواره اعلام شد.
مدیر مرکز رشد سازمان منطقه آزاد ارس همچنین از تخصیص 3 میلیارد ریال تسهیلات مالی جهت حمایت از طرح های منتخب جشنواره خبر داد.
ذکایی یادآور شد: آنچه اهمیت دارد این است که ایده های ارائه شده علاوه بر نوآور بودن باید از قابلیت تبدیل به کسب و کار و ارائه محصول به بازار برخوردار باشند و بر همین اساس ایده های پذیرش شده می توانند با استقرار در مرکز رشد واحدهای فناور ارس از مزایای قانونی در نظر گرفته شده برای این حوزه بهره مند شوند.
گفتنی است؛ بهره مندی از تسهیلات مالی حمایتی و تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری ارس، تخصیص دفتر کار بصورت رایگان، تخفیف در هزینه اجاره سوله های صنعتی و کارگاه های تولیدی، بهره مندی از مزایای قانوین فعالیت در مناطق آزاد و خدمات مشاوره و پشتیبانی از عمده مزایا و مشوق های در نظر گرفته شده برای شرکت های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور ارس می باشد.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو