انجام اولین پرواز کارگو و صادرات هوایی از منطقه آزاد اروند

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، از اولین پرواز کارگو شرکت هواپیمایی« تابان» مسیر آبادان- کویت در فرودگاه بین المللی آیت اله جمی آبادان خبر داد.

به گزارش فرینا، حسین گروسی در حاشیه اولین پرواز کارگو که از تهران به آبادان و سپس به مقصد کویت از فرودگاه بین المللی آیت اله جمی آبادان به پرواز درآمد، این اقدام را گامی مهم در رونق بیشتر انتقال بار هوایی، توسعه صادرات و فعالیت های اقتصادی در منطقه دانست و افزود: یکی از مباحث مهم در منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند، راه اندازی کارگو بوده است.

گروسی ادامه داد: اروند نزدیک ترین منطقه به کشورهای کویت و عراق است؛ در حال حاضر نیز مقصد اصلی ما صادرات به کشور کویت است که پیش از این پرواز، صادرات به این کشور از طریق فرودگاه های شیراز، تهران، اصفهان و … انجام می گرفت که خوشبختانه با اقدام صورت گرفته اولین گام در راستای توسعه اقتصادی منطقه آزاد اروند انجام شد تا زمینه ای برای گام های بعدی باشد.

وی خاطر نشان کرد: پرواز کارگو این فرصت را برای منطقه آزاد اروند فراهم می کند تا تولید کنندگان منطقه و استان بتوانند در کم ترین بازه زمانی صادرات خود را انجام دهند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اقدم بعدی را ارتباط با کشورهای آسیای میانه مطرح کرد و گفت: منطقه آزاد اروند به لحاظ نزدیکی با جنوب کشور عراق می تواند منطقه ای برای ارسال بار به کشورهای آسیای میانه خصوصا ترکیه و در گام های بعدی روسیه و اورآسیا شود.

گروسی تصریح کرد: فرودگاه بین المللی آیت اله جمی بهترین موقعیت برای پرواز به کشور های اطراف را دارد و در همین راستا معاونت اقتصادی این سازمان مذاکراتی با ایرلاین هایی که علاقه مند به فعالیت در این زمینه هستند داشته و امیدوارم با تکمیل ترمینال جدید فرودگاه، مقدماتی برای حضور بیشتر در این منطقه برا رسیدن به هاب کارگو فراهم شود.

محمدرضا پارسا اصیل مدیرکل گمرک آبادان نیز در ادامه، خاطرنشان کرد: امشب فرودگاه بین‌المللی آبادان شاهد اولین تجربه بین‌المللی خود در زمینه باربری بود که بدون شک پیش‌بینی می‌شود که این اقدام در معیشت مردم و اقتصاد منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد و اروند را پایلوت بار هوایی کند.

مسعود خواست خدایی مدیرکل فرودگاه بین المللی آبادان ضمن بیان اینکه اولین پرواز به مقصد کویت با بار آبزیان انجام شد، اذعان داشت: این اتفاق علاوه بر کاهش هزینه سرمایه گذاران، برای شرکت های هواپیمایی نیز منفعت خواهد داشت.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :