سازمان منطقه آزاد ماکو 24 واحد آموزشی احداث می کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: عملیات اجرایی برچیده شدن مدارس کانکسی با احداث 24 واحد آموزشی در شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت بزودی آغاز خواهد شد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: از این تعداد در پلدشت هشت مدرسه، شوط چهار مدرسه و ماکو 12 مدرسه جدید به جای مدارس کانکسی احداث می شود.

عبدالرحیمی اضافه کرد: 46 هزار و 500 دانش آموز در سال جاری در این سه شهرستان با احداث این تعداد مدرسه از فضای آموزشی مناسب برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت این قشر نیازمند تجهیز به برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری است و این امر در دستور کار مهم معاونت فرهنگی این سازمان قرار گرفته است، گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای ایفای وظیفه اصلی خود، ارتقای سامانه های سخت افزاری و زیرساختی در حوزه آموزش و پرورش در کنار بهداشت و درمان و زیر ساخت‌های اصلی منطقه ازجمله راه، آب، برق و گاز در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه منطقه ما جزو مناطق محروم کشور بوده و برای رساندن به استانداردهای حداقلی باید تلاش کرد افزود: میانگین سرانه فضاهای آموزشی در این منطقه  پایین تر از سرانه استانی و کشوری است که باید برای جبران این خلاء همه خیران و مسوولان دست به دست هم دهند.

عبدالرحیمی ادامه داد: هم اینک 2 مدرسه در روستاهای ”قیرکندی" پلدشت و ”آداغان" ماکو آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی در ادامه با بیان اینکه فرآیند حمایت از آموزش و پرورش را بصورت نرم افزاری و سخت افزاری پیگیری می کنیم، اضافه کرد: در همین راستا باید از منابع ملی نیز برای توسعه و تجهیز مدارس بهره برد.

در این جلسه پنج مورد مصوبه شورای آموزش و پرورش مورد بحث بررسی قرار گرفت و مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور شامل سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت در شمال استان آذربایجان غربی قرار گرقته است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :