2 پروژه بزرگ عمرانی منطقه آزاد قشم کلنگ خورد

آیین کلنگ‌زنی دو پروژه بزرگ عمرانی احداث بزرگراه ساحل جنوبی و ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد قشم با حضور، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این سازمان، مدیرعامل هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه خاتم الانبیا، امامان جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان قشم، نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان اجرایی، نظامی و انتظامی قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این آیین گفت: دو پروژه عمرانی شامل احداث بزرگراه ساحل جنوبی و ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد قشم با 14 هزار و 730 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی موسسۀ عمران صنعت وابسته به قرارگاه خاتم و با نظارت شرکت مهندسان مشاور صحن بوستان، اجرا خواهد شد.
علی درویش پور ادامه داد: پروژه بزرگراه ساحل جنوبی قشم به طول 35 کیلومتر و عرض هر طرف 11.5 متر با دو لایه خاک‌ریزی و دو لایه آسفالت به همراه گاردریل، روشنایی و علائم ترافیکی با اعتباری افزون بر 11 هزار میلیارد ریال در دستور کار قرارگاه خاتم قرار گرفت.
درویش پور اضافه کرد: این بزرگراه با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در سطح جزیره قشم، ایجاد ارزش افزوده در راستای اراضی ساحلی حاشیه جاده و رونق گردشگری در سطح جزیره و همچنین افزایش ایمنی محورهای ارتباطی برون شهری جزیره قشم احداث می‌شود.
به گفته وی؛ براساس توافق انجام شده بین سازمان منطقه آزاد قشم و موسسۀ عمران صنعت وابسته به قرارگاه خاتم، عملیات عمرانی این بزرگراه قرار است در مدت 36 ماه اجرایی شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از احداث ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد قشم به مساحت 16 هزار مترمربع فضای اداری در 8 طبقه، به عنوان پروژه دومی نام برد که قرار است از سوی این موسسۀ اجرا شود.
درویش پور بیان کرد: این پروژه عمرانی با هدف توسعه فضای اداری، بهبود عملکرد واحدهای زیرمجموعه سازمان منطقه آزاد قشم و در قالب یک مجموعه واحد و افزایش سرعت در روند اجرای امورات اداری و پاسخگویی به ارباب رجوع احداث خواهد شد.
وی گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این پروژه عمرانی بالغ بر سه‌هزار و 600 میلیارد ریال است که براساس توافق انجام شده، 24 ماهه به اتمام خواهد رسید.
براساس این گزارش، مدیرعامل هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) هم در این مراسم اظهار داشت: فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی در قشم با در نظر گرفتن پیوست‌های محیط زیستی و حفظ و رونق ظرفیت‌های گردشگری انجام می‌شود.
سعیدرضا مختاری بیان کرد: برای قطع وابستگی پروژه های کلان عمرانی و اقتصادی باید با تکیه بر توان مهندسان و نیروهای متخصص داخلی به اجرای طرح های مختلف پرداخت.
وی در پایان گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص یکی از مهمترین شرایط برای اجرای پروژه های کلان اقتصادی است که مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) طی سال های گذشته تجربه و توانمندی خوبی در این زمینه دارد.
همچنین حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم اعلام کرد: پروژه‌های عمرانی و زیربنایی توسط سازمان منطقه آزاد قشم با هدف خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات آن‌ها، اعتماد عمومی به عملکرد مسئولان به ویژه دولت را افزایش می‌دهد.
شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم هم بیان داشت: احداث بزرگراه ساحل جنوبی با توجه به حجم ترافیک عبوری و وجود نقاط حادثه‌خیز، می‌تواند موجب افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش آمار تصادفات در این محور شود.
فرماندار شهرستان قشم نیز در این آیین گفت: باید قدردان سیاست‌گذاری صورت گرفته سازمان منطقه آزاد قشم و همکاری قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای احداث بزرگراه ساحل جنوبی بود.
علیرضا نصری تصریح کرد: این طرح می‌تواند زمینه‌ساز بهبود خدمت‌رسانی و توسعه متوازن در منطقه باشد و طی سال‌های گذشته خدمات سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی، موجب بهبود شاخص‌ها در همه حوزه‌ها شده است.
محمد آشوری تازیانی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مناطق آزاد برای اینکه خدمت‌رسان باشند، باید براساس راهبردها و نقشه راه تهیه شده عمل کنند.
وی ادامه داد: پروژه های مختلف عمرانی و اجرایی باید با یتوست های مختلف عدالت، محیط زیست، امنیت و ... را داشته باشند تا بتوانند خدمات خوبی را به مردم ارائه کنند.
آشوری تازیانی خاطرنشان کرد: عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم طی سال های گذشته در حوزه های زیرساختی، اقتصادی، گردشگری و خدمت رسانی به ساکنان به اندازه ای بوده که شاهد بهبود شاخص ها پیش رفته ایم.
احمد مرادی دیگر نماینده استان هرمزگان در مجلس نیز اظهار داشت: نمایندگان مجلس در کنار سازمان منطقه آزاد قشم و سایر دستگاه‌های اجرایی با تمام قوا برای رفع نیازهای مردم و مشکلات موجود در این منطقه تلاش می‌کنند.
وی ادامه داد: حل مشکلات مربوط به تامین آب آشامیدنی باکیفیت در تمام نقاط جزیره قشم یکی از موضوعاتی است که با همکاری تمام بخش‌ها و فعالیت سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تفاهم‌نامه با سازمان آب و فاضلاب کشور، در آینده نزدیک حل خواهد شد.
منصور آرامی دیگر نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: احداث بزرگراه ساحل جنوبی قشم به لحاظ حجم عمرانی یکی از ابر پروژه‌های عمرانی است که می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی ساکنان جزیره و افزایش ایمنی جاده‌ها در این منطقه، کمک کند.
وی افزود: فلسفه وجودی مناطق آزاد رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار است اما به علت کمبود منابع، آن‌ها مشغول جبران عقب ماندگی‌های حوزه‌های زیرساختی شده‌اند و از این منظر باید از نگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد کشور قدردانی کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :