اروند باید در عرصه فناوری پیشتاز باشد

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در آیین اختتامیه کمپ تابستانه تولید محتوا «اروند تک»، گفت: اروند همانگونه که در گذشته بعنوان دژ مستحکم جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار بوده؛ باید در عرصه فناوری نیز پیشتاز باشد.

به گزارش فرینا، حسین گروسی هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت و از خودگذشتگی های شهدا، ایثارگران و رزمندگان غیور کشور عزیزمان دانست و اظهار داشت: باید با همان سرعتی که آن بزرگواران برای کشور افتخار آفریدند و طی 8 سال ایستادگی و مقاومت خاک وطن را باز پس گرفتند، در عرصه های علم و فناوری پیش رویم.

گروسی با اشاره به اینکه در قرن اخیر اتفاقات غیر مترقبه بسیاری در کشور رقم خورده است، افزود: همانگونه که بزرگان در تاریخ حماسه آفریدند، امروز نیز باید برای رشد و تعالی کشور تلاش و فعالیت کنیم و هرگز نگذاریم امید و نشاط از بین رود، چراکه موانع و مشکلات به مرور زمان با اراده نسل جدید مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد اروند همانگونه که در گذشته بعنوان دژ مستحکم جمهوری اسلامی ایران افتخار آفرین بوده و باعث شده تا هر آنکس که به این خاک پا می گذارد در مقابل ایثار، شهادت و از خودگذشتگی که مردم این منطقه داشتند سر تعظیم فرود آورد؛ ظرفیت این را دارد تا در عرصه های علم و فناوری نیز مطرح شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند ضمن تأکید بر این نکته که در عرصه فناوری این منطقه باید پیشتاز باشد، گفت: مجموعه «اروند تک» با توجه به محدودیت امکانات اما با داشتن اراده راسخ و محکم، قطعا مشکلات را از بین می برد و امیدوارم با برنامه های اینچنینی منشأ اثر شود و در بحث فعالیت های نوین و خلاقیت ها پیش رفته و بهره وری اش بیشتر شود.

گروسی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند بغیر از اینکه منطقه تجاری، صنعتی و گردشگری است؛ با ارتقاء دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه، و وجود دانشگاه های متعدد ظرفیت این را دارد که به یک هاب علمی تبدیل شود.

وی ادامه داد: اگر اینگونه شود؛ پیشرفت در عرصه های مختلف عمران، آبادانی،تجارت، لجستیک و حمل و نقل روز به روز پیشرفته تر خواهد شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در پایان افزود: یکی از نیازهای منطقه آزاد اروند به لحاظ وجود شهرک های صنعتی، انرژی های نو است که باید در این خصوص فعالیت های قابل توجهی انجام شود و ساخت و سازها مبتنی بر شرکت های دانش بنیان باشد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :