سایت موج‌سواری رمین چابهار نیمه نخست 1401 به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: طرح احداث سایت موج‌سواری رمین با اعتبار هفت میلیارد ریال توسط این سازمان با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی در دست احداث بوده و در نیمه نخست 1401 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فرینا، عدنان حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احداث این سایت با هدف رونق گردشگری و استعدادیابی ورزشکاران محلی در منطقه‌ای به مساحت پنج هزار متر مربع در دستور کار قرار دارد .

حسینی بیان داشت: فراهم کردن زمینه‌های مرتبط با گردشگری، نشاط اجتماعی نوجوانان و جوانان و همچنین برگزاری مسابقات کشوری و اردوهای تیم ملی موج‌سواری ازجمله اهداف احداث این طرح است.

وی با بیان اینکه سایت موج‌سواری در محل روستای رمین چابهار اجرا می‌شود  گفت: مسئولیت اجتماعی یعنی اینکه به افزایش نشاط مردم توجه شود و این اتفاق امروز در چابهار رقم خورده است.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار بیان داشت: هم‌اینک این فرصت مهیا شده تا سایر رشته‌های ورزشی مرتبط با موج سواری همچون پدل بردینگ (تخته سواری روی آب) و موج سواری پشت قایق و موج‌سواری بادبانی در این سایت راه‌اندازی و فعال شود.

حسینی تصریح کرد: با وجود موج‌های بلند دریای چابهار، راه‌اندازی چنین سایتی یکی از ضروریات منطقه برای فراهم کردن زمینه بهره‌مندی افرادی بود که به دنبال ورزش‌های هیجانی همچون موج‌سواری هستند.

سازمان منطقه آزاد چابهار بیش از 100 طرح مسئولیت اجتماعی را در دست اجرا و تکمیل دارد.

گاهی اوقات با افزایش و سرعت بادهای معروف مونسونِ هند، دریای عمان مواج شده به گونه‌ای که ارتفاع موج در نزدیکی سواحل چابهار به چهار متر می‌رسد.

در برخی منابع آمده که بندر روستای رمین واقع درضلع شرقی چابهار دارای ساحلی مناسب با امواج زیبا برای ورزش مهیج موج سواری است که نخستین بار بار توسط یک بانوی ایرلندی به نام ایسکی بریتون شناخته شد.

چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران جاذبه‌های کم‌نظیری در عرصه‌های گردشگری ورزشی، سلامت، تاریخی، طبیعی، فرهنگی و تجاری دارد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو