مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خبر داد؛

افزایش 28 درصدی صادرات کالا از بندر امام خمینی(ره)

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: صادرات کالا از بندر امام خمینی (ره) در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 28 درصد افزایش یافته است.

به گزارش فرینا، «عادل دریس» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « بازار » افزود: در 6 ماهه نخست امسال در مجموع 22 میلیون تن کالا در بندر امام تخلیه و یا بارگیری شده است که 60 درصد آن صادرات کالا به بازارهای هدف اختصاص داشت.

60 درصد کالاهای تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی(ره) به صادرات اختصاص داشت

دریس افزود: در مدت یاد شده آمارها نشان می دهد که 60 درصد کالای تخلیه و بارگیری در بندر امام به صادرات و 40 درصد به واردات کالا از جمله کالاهای اساسی اختصاص داشته است.

از 22 میلیون تن کالای تخلیه و بارگیری در 6 ماهه نخست امسال بیش از 12 میلیون تن آن به صادرات کالا از بندر امام خمینی (ره) اختصاص داشت

وی اظهار داشت: هرچند که بندر امام خمینی (ره) به عنوان بندر واردات کالا به کشور شناخته شده است، اما از 22 میلیون تن کالای تخلیه و بارگیری در 6 ماهه نخست امسال بیش از 12 میلیون تن آن به صادرات کالا از بندر امام خمینی (ره) اختصاص داشت.

از این 22 میلیون تن کالا 8 میلیون و 300 هزار تن آن به واردات کالاهای اساسی اختصاص داشت که با توجه به ضرورت بارگیری و حمل این کالاها به اقصی نقاط کشور با ناوگان ریلی و یا کامیون اقدامات لازم به عمل آمده و همچنان ادامه خواهد داشت

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 22 میلیون تن کالا در بندر امام تخلیه و یا بارگیری شده است، گفت: از این 22 میلیون تن کالا 8 میلیون و 300 هزار تن آن به واردات کالاهای اساسی اختصاص داشت که با توجه به ضرورت بارگیری و حمل این کالاها به اقصی نقاط کشور با ناوگان ریلی و یا کامیون اقدامات لازم به عمل آمده و همچنان ادامه خواهد داشت.

حمل کالاهای اساسی به مقاصد تعیین شده 14 درصد رشد داشت

دریس یادآورشد: در این مدت 8 میلیون و 300 هزار تن کالای اساسی برای حمل به سایر نقاط کشور از بندر خارج شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 14 درصد رشد نشان می دهد.
وی بیان کرد: در راستای تسهیل فرآیند خروج کالاهای اساسی از بندر امام با سایر دستگاه ها و نهادهای مستقر در بندر از جمله گمرک، استاندارد، بهداشت، راهداری، راه آهن و سازمان دامپزشکی هماهنگی های لازم به عمل آمده تا 8 میلیون و 300 هزار تن کالای اساسی بدون وقفه از کشتی با کامیون و ریل به مقاصد خود در داخل کشور حمل شود.

بندر امام خمینی (ره) در تامین امنیت غذایی مردم ایران نقش بی بدیلی دارد و با 40 پست اسکله کانتینری، کالاهای اساسی، کالاهای عمومی و کالاهای نفتی در تخلیه و بارگیری کالا به کشور نقش مهمی را ایفا می کند

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه اهمیت بندر امام در واردات کالای اساسی به کشور افزود: بندر امام خمینی (ره) در تامین امنیت غذایی مردم ایران نقش بی بدیلی دارد و با 40 پست اسکله کانتینری، کالاهای اساسی، کالاهای عمومی و کالاهای نفتی در تخلیه و بارگیری کالا به کشور نقش مهمی را ایفا می کند.
دریس با بیان اینکه آمارها حاکی از افزایش 22 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر در 6 ماهه نخست امسال حکایت دارد، گفت: در مجموع با 22 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام، شاهد رشد 22 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

کالاهای اساسی بدون وقفه به مقاصد خود حمل می شود

وی تاکید کرد: فرآیند نقل و انتقال کالاهای اساسی در بندر امام طوری برنامه ریزی شده است که هیچ گونه وقفه ای در حمل این کالاهای ضروری از بندر امام ایجاد نشود و در اسرع وقت به مقاصد خود حمل شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تاکید کرد: تسریع در پهلوگیری کشتی های تجاری، تخلیه کشتی ها، انتقال کالا به سیلو و انبارها و حمل به مقاصد تعیین شده در تمام استانها از مهم ترین اولویت های ما در بندر امام برای حمل کالاهای اساسی است.

هم اکنون متوسط ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امام خمینی(ره) 55 میلیون تن است اما با اجرای طرح جامع بندر که از امسال آغاز شده در سال 1404 ظرفیت این بندر به بیش از 70 میلیون تن افزایش خواهد یافت

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امام در سال چقدر است گفت: هم اکنون متوسط ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امام 55 میلیون تن است اما با اجرای طرح جامع بندر که از امسال آغاز شده در سال 1404 ظرفیت این بندر به بیش از 70 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

توجه به افزایش بهره وری در بندر امام خمینی(ره)

دریس بر ارتقا بهره وری در بندر امام خمینی(ره) تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی ما این است که با مکانیزه شده تمام فرآیندهای تخلیه و بارگیری کالا در بندر بهره وری در بندر ارتقا دهیم تا ایستایی کشتی های بزرگ تجاری از 8 روز به 5 روز کاهش یابد.
وی بیان کرد:در 6 ماهه نخست امسال در مجموع فرآورده های پتروشیمی، میلگرد، محصولات فولادی، مواد معدنی، گینگر، کود فسفات از مهم ترین محصولات صادراتی از این بندر بوده است و تزانزیت فرآورده های نفتی نیز از بندر امام به سایر کشور های منطقه در دست اقدام است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو