در 6ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام شد؛

رشد 86 درصدی رفع تصرف اراضی در قشم

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: میزان اراضی خالصه رفع تصرف شده جزیره قشم از سوی این یگان در طول شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر 86 درصد رشد داشته است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی مازندرانی با اعلام این خبر افزود: مجموع اراضی خالصه رفع تصرف شده این جزیره در شش ماهه اول سال 1399 افزون بر 605 هزار و 897 مترمربع بوده که این میزان با 86 درصد رشد به یک میلیون و 129هزار و 742مترمربع نسبت به مدت مشابه سال جاری رسیده است.
مازندرانی تصریح کرد: به رغم این میزان رشد در میزان مساحت اراضی رفع تصرف شده، مجموع ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده جزیره قشم در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 33 درصد کاهش داشته است.
وی علت این کاهش را متفاوت بودن موقعیت منطقه ای و مکانی اراضی رفع تصرف شده در طول دو بازه زمانی شش ماه اول سال 99 با شش ماهه اول سال 1400 در جزیره عنوان کرد و گفت: ارزش ریالی مجموع اراضی رفع تصرف شده در طول شش ماهه اول سال گذشته در این جزیره توسط یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم افزون بر 3730 میلیارد و 792میلیون ریال بود که این رقم درمدت مشابه امسال با 33 درصد کاهش به 2483 میلیارد و 465 میلیون و یکصد هزار ریال رسیده است.
رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم همچنین گفت: این یگان با 2042 درصد رشد رفع تصرف اراضی در اردیبهشت ماه و 31 درصد کاهش در تیرماه امسال نسبت به ماه های مشابه سال گذشته از نظر میزان سطح اراضی رفع تصرف شده به ترتیب بیشترین و کمترین فعالیت را داشته است.  
مازندرانی تصریح کرد: تمامی عملیات رفع تصرف این اراضی در راستای اجرای احکام قضایی و وفق دستورات دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم با همکاری مامورین فرماندهی انتظامی و فرماندهی دریابانی جزیره قشم بدون هیچگونه تلفات و خسارات جانی و مالی از سوی ماموران این یگان صورت گرفته است.
وی با تاکید بر تداوم این این گونه اقدامات برای احقاق حقوق عامه و مردم جزیره از حمایت های قانونی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم و همچنین از فرماندهی انتظامی و فرماندهی دریابانی این شهرستان و سایر مسئولینی که در این امر با یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم همکاری داشته اند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو