رونمایی از پوستر سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان

پوستر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با شعار «سینما، سرزمین خیال» در منطقه آزاد اروند، رونمایی شد.

به گزارش فرینا، در این آئین معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه در برگزاری این جشنواره مهم، گفت: با همت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و مدیریت سینما مهر آبادان؛ توانستیم شرایط اکران فیلم های این جشنواره در سینما مهر آبادان را، مهیا کنیم.

قدرت اله طمیمیان با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره در روز جمعه 16 مهر ماه، افزود: به مدت 5 روز 10 فیلم در دو سانس مختلف برای علاقه مندان رأس ساعت های 18 و 20 همراه با برنامه های جنبی، به نمایش در می آید.

طمیمیان در توضیح آثار راه یافته به این جشنواره، تصریح کرد: امسال بیش از 550 اثر به بخش ملی و بین المللی جشنواره سی و چهارم رسید که آثار متقاضی در بخش ملی جشنواره امسال 438 اثر است که از این تعداد 32 اثر سینمایی با مقررات جشنواره مطابق بود و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از میان کل آثار رسیده به جشنواره 16 اثر با موضوع کرونا بوده است، اذعان داشت: تولید آثار سینمایی در حوزه کودک و نوجوان یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران درعرصه هنر است که طی سالیان گذشته و قبل از درگیری جهان با ویروس کرونا، آثار نفیسی با محتوای دفاع مقدس و سایر حوزه های ارزشی ساخته شد؛ در همین راستا این دوره نیز بخشی از فیلم های رسیده به دبیرخانه جشنواره با توجه به تأثیرات کرونا بر زندگی، جامعه و ایثارگری هایی که در این دوران شکل گرفت؛ به این موضوع اختصاص دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با ابراز امیدواری از برگزاری این جشنواره ها در راستای اثربخشی حوزه سینمای کودک و نوجوان؛ بیان داشت: از جمله شرایط برگزاری جشنواره داوری 30 کودک بود که خوشبختانه62 کودک و نوجوان در منطقه ما ثبت نام و پذیرفته شدند و همین امر باعث شد تنها منطقه آزادی باشیم که توانستیم شرایط برگزاری را کسب کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند نیز در تکمیل صحبت های قدرت اله طمیمیان، افزود: معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با حمایت های بی دریغ و پیگیری های مداوم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمینه برگزاری این جشنواره را فراهم نمود.

رضا مردانی با گرامی داشت یاد شهید نوجوان« علی لندی» خاطرنشان کرد: با تهیه ویدئویی از این نوجوان فداکار و نمایش آن قبل از اکران فیلم های جشنواره، تلاش خواهیم کرد نام و خاطره این بزرگ مرد کوچک را زنده نگاه داریم و درس شجاعت و ایثار را به دیگر نوجوانان، ارائه دهیم.

مردانی حضور دو فیلم که عوامل ساخت آنها از منطقه آزاد اروند بوده است در این جشنواره را مهم ارزیابی کرد و گفت: فیلم «پسران دریا» به تهیه کنندگی بهروز نشان و «یدو» ساخته مهدی جعفری با بازی میلاد صویلاتی (خارج از مسابقه) دو اثری هستند که طی مدت جشنواره اکران می شوند و هر دو فیلم بی ارتباط با منطقه ما نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند از برنامه های جنبی جشنواره خبر داد و افزود: مشاوره روانشناسی کودک در کنار کارگاه و نمایشگاه نقاشی و دیگر برنامه های شاد و مفرح؛ از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای کودکان و نوجوانان در ایام برگزاری جشنواره خواهد بود.

جشنواره سی و چهارم با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از 16 تا 21 مهر 1400 (8 تا 13 اکتبر 2021) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل، برگزار خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :