ترانزیت فرآورده‌های نفتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: بیش از 976 هزار تن فرآورده‌ نفتی در 6 ماهه نخست سال جاری در پایانه‌های نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عادل دریس اظهار داشت: نزدیک به 500 هزار تن از این نوع کالا از مبدا بندر امام‌خمینی(ره) ترانزیت شده که بیش از 336 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.
دریس افزود: مجتمع بندری امام‌خمینی(ره) با برخورداری از مزیت‌های بازرگانی و زیرساخت‌ لازم در زمینه‌ تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی، زمینه‌ مساعدی برای فعالیت پایانه‌های نفتی بخش خصوصی فراهم کرده است.
وی با اشاره به تردد 100 فروند کشتی حامل فرآورده‌ نفتی در بازه‌ زمانی 6 ماهه نخست امسال گفت: افزایش تقاضا در بازارهای جهانی و به دنبال آن افزایش قیمت نفت و مساعد شدن زمینه فعالیت‌های بازرگانی از مهمترین عوامل افزایش ترانزیت فرآورده های نفتی است.
وی افزود: همجواری مجتمع بندری امام خمینی(ره) با کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخورداری از پسکرانه بندری برخوردار از شبکه مواصلاتی گسترده جاده ای با مرزهای غربی کشور موجب شده این بندر مسیر ترانزیتی مساعدی برای انتقال فرآورده های نفتی به شمار آید.
مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با 38 اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است.
بندرامام خمینی (ره) اکنون از قطب‌های مهم حمل و نقل است. این بندر در سال 1390 پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و هم اکنون با 11 هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :