امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان منطقه آزاد ماکو و دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان غربی

در راستای تحقق توسعه پایدار زیرساخت های اقتصاد دانش بنیان با توسعه و تعمیق آموزش های مهارتی،‌ کاربنیان و ایجاد بستر مناسب جهت هم افزایی اشتغال محور در منطقه آزاد ماکو،. تفاهم نامه همکاری مشترک بین محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و سیروس یوسفی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان غربی امضا شد.

به گزارش فرینا، در این تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه زیرساخت های دانش بنیان از طریق توسعه و تعمیق آموزش های مهارتی کاربنیان به منظور ایجاد بستر مناسب جهت هم افزایی اشتغال محور و نیز بسترسازی برای رشد اقتصادی،‌اشتغال پایدار و ارتقای وزن اجتماعی مهارت در بین نقش آفرینان، شاغلین صنایع، متقاضیان و سایر حرفه ها حسب نیازها و هسته های محوری منطقه اشاره شده است.

برنامه ریزی و ایجاد بستر و زمینه مناسب برای انتقال تکنولوژی از طریق توسعه منابع انسانی،‌ حمایت از ایده پردازی و پرورش افراد خلاق و کارآفرین،‌ همچنین همکاری های مشترک به منظور تبدیل منطقه آزاد ماکو به الگوی توسعه آموزش های مهارتی،‌فنی و حرفه ای درکشور و نیز گسترش توان تولید و صادرات محصولات تولیدی در منطقه آزاد ماکو با ارتقای کیفیت و افزایش مهارت فنی نیروی انسانی صنایع و حرفه ها از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

براساس این تفاهم نامه پارک مهارت و اشتغال در منطقه آزاد ماکو با رویکرد منطقه ای ،‌ملی و بین المللی راه اندازی می شود.

برگزاری مسابقات مهارتی خاص در سطح منطقه ای، ملی و مشترک با کشورهای همسایه منطقه آزاد ماکو، همکاری مشترک به منظور روزآمدسازی تجهیزات،‌امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پس از احداث و تکمیل ساختمان های دانشگاه جهت ارائه خدمات آموزشی و فناورانه و اشتغال محور از جمله مفاد این تفاهم نامه هستند.

گفتنی است؛ دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه ای در کشور، از سال 1390 با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کار خود را آغاز نموده است.
دانشکده و آموزشکده های فنی و حرفه ای به عنوان واحدهای زیرمجموعه این دانشگاه، بیش از چهل سال فعالیت آموزشی داشته و از اولین مراکز آموزش عالی کشور هستند که در تداوم مسیر تحصیلی دوره متوسطه فنی و حرفه ای (هنرستان های فنی، کشاورزی، حرفه ای، تربیت بدنی) فعالیت داشته اند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو