هم‌زمان با روز ملی روستا و روز جهانی کودک؛

جشنواره نمایش میراث ناملموس و صنایع‌دستی در قشم برگزار شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری جشنواره نمایش میراث ناملموس و صنایع‌دستی در کمپ پارک ریگو در هم‌زمانی با روز ملی روستا و روز جهانی کودک، خبر داد.

به گزارش فرینا، مهدی زارعی با اشاره به طرح روستای پاک و لزوم مشارکت تعاملی بین روستاهای قشم برای دستیابی به جزیره‌ای سبز بیان داشت: جشنواره نمایش میراث ناملموس و صنایع‌دستی با همکاری دهیار و مردم روستای ریگو، طراحی شده و عصر روز جمعه 16 مهرماه به اجرا درآمد.
زارعی ضمن تبریک روز ملی روستا و روز جهانی کودک ادامه داد: رونمایی از توانمندی‌های روستاییان در حوزه صنایع‌دستی، محصولات غذایی و توجه به نقش پررنگ کودکان در ارائه نمایی از تاریخ و فرهنگ روستا به‌عنوان میراث ناملموسی که از گذشتگان برجای‌مانده، از نقاط قوت این جشنواره بود.
به گفته وی، مشارکت اجتماعی و همدلی مردم روستاهای قشم باهدف توانمندسازی جامعه محلی، یک اقدام ارزشمند و مثال‌زدنی در کشور است.   
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از تلاش‌های دهیاران روستاهای قشم در راستای اجرایی کردن طرح "روستای پاک، جزیره سبز" تقدیر کرد.
گفتنی است، در جشنواره نمایش میراث ناملموس و صنایع‌دستی روستای ریگو که در کمپ پارک ساحلی این روستا برگزار شد، نمایش توربافی، سوند بافی، مشک دوغی، ساخت جارو با شاخه‌های نخل، تهیه غذاها و داروهای محلی با حضور دختران هنرمند روستا به اجرا درآمد و از محصولات صنایع‌دستی رونمایی شد.
این جشنواره در ادامه با مسابقات طناب‌کشی، دو ساحلی، بازی پلشکا و ده دنگا و ساخت لاک‌پشت با گِل توسط کودکان همراه بود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :