برگزاری کنگره و نمایشگاه "صنعت و بازار سازهای نوین" در جزیره کیش

کنگره و نمایشگاه بین المللی "صنعت و بازار سازهای نوین" با هدف انتقال آخرین تجربیات به روز دنیا در حوزه دیجیتال مارکتینگ به کشور برگزار می شود.

به گزارش فرینا، نشستی با حضور محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و سعید نظری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با دکتر حسین پوربشاش رئیس کنگره و نمایشگاه بین المللی صنعت و بازار سازهای نوین و علی مسگرها دبیر کل و عضو سیاست گذاری کنگره و نمایشگاه در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش لازمه برگزاری کنگره و نمایشگاه "صنعت و بازار سازهای نوین" در جزیره را ارائه طرح پیشنهادی و اطلاعات جامع این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: ضمن سازگاری این رویداد با تقویم نمایشگاهی باید بررسی شود که این کنگره و  نمایشگاه بین المللی چه ارزش افزوده ای می تواند برای این منطقه داشته باشد.

ثاقب فرد با بیان این که نمایشگاه های مشابه از قبیل کیش اینوکس و پتروشیمی نفت و گاز در جزیره کیش برگزار می شود، اظهار داشت: با ارائه طرح پیشنهادی برگزاری کنگره و نمایشگاه "صنعت و بازار سازهای نوین" باید ارزشی که برای این منطقه ایجاد می کند مشخص شود.

رئیس کنگره و نمایشگاه بین المللی صنعت و بازار سازهای نوین در این جلسه یکی از مشکلات دوران کرونا که صنایع داخلی با آن مواجه شدند فروش صنایع و اعمال تحریم ها است، افزود: اسمارت مارکتینگ ضمن کمک می تواند صنعت کشور ما را از رکود خارج کند.

حسین پوربشاش ارائه مباحث علمی، تجربیات به روز دنیا را از محوریت های اصلی این کنگره برشمرد و افزود: با برگزاری ورکشاپ ها و کارگاه های متعددی به بررسی راه کارهای رونق اقتصاد هر صنعت پرداخته خواهد شد.

پوربشاش با بیان این که در سطح کشور به صورت گسترده به نمایشگاه بین المللی آنلاین نیاز داریم، اظهار داشت: با برنامه ریزی هدفمند نسبت به برگزاری نمایشگاه بین المللی مجازی ایران با محوریت صنایع اقدام خواهیم کرد تا بتوانیم نمایشگاه را در 12 ماه سال و 24 ساعته فعال کنیم و با تمام دنیا تعامل داشته باشیم.

به گفته وی، بخشی از کار علمی است و قرار است که آخرین تجربیات حوزه دیجیتال مارکتینگ دنیا در این کنگره مطرح شود و حدو 7 سخنران در تراز بین المللی در این حوزه حضور خواهند داشت.

حسین همتی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری بر اهمیت این رویداد اشاره داشت و گفت: باید قبل از برگزاری کنگره و نمایشگاه بین المللی در حوزه صنعت، صنایع جزیره کیش مورد مطالعه قرار داد چرا که مشارکت صنایع کیش در این رویداد مهم بسیار حائز اهمیت است و باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

به گفته سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،  وظیفه سازمانی حفظ برند کیش است و هر رویدادی که پیش بینی می شود باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

علوی رضوی با اشاره بر لزوم اهمیت سیاست های کلان سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: باید بتوانیم نخبگان و جریان اقتصادی کشور را در راستای حمایت از اقتصاد این منطقه در کیش جذب کنیم.

وی ظرفیت های زیر ساختی این منطقه در زمینه بازاریابی و جذب مشتری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با برگزاری این رویداد شرکت کنندگان ضمن این که سفر تفریحی به جزیره کیش خواهند داشت می توانند از جریان علمی بزرگ و اقتصادی بهره مند شوند.  

سیدرضا صمدی مدیر تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که اگر نگاه مرکز همایش ها و نمایشگاه ها، نگاه مالی نباشد امکان پذیر نیست تا یک رویدادی به نتیجه مطلوبی برسد، اظهار داشت: کیش یک جای نو پایی نیست و ریشه دار است و کارهای قتصادی زیادی در این منطقه انجام می شود.

صمدی در ادامه تصریح کرد: وقتی نمایشگاهی برگزار می شود اقتصاد منطقه پویا می شود ولی در کنار اقتصاد نمایشگاه، مراکز هم تقویم خود را بر اساس بین المللی در نظر می گیرند و اگر مرکز نمایشگاه های کیش بخواهد چنین تقویمی را در نظر بگیرد باید با تقویم های بین المللی مطابقت داشته باشد.

وی اظهار داشت: برگزاری کنگره و یا گردهمایی های پیش بینی شده در کنار نمایشگاه های بین المللی کیش در حوزه سرمایه گذاری که قرار است برگزار شود به عنوان یک آغاز خوبی در کنار نمایشگاه ها در کشور می توانند حضور فعال داشته باشند.

گفتنی است؛ اطلاعات و طرح پیشنهادی برگزاری کنگره و نمایشگاه "صنعت و بازار سازهای نوین" پس از ارائه به سازمان منطقه آزاد کیش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو