مشاور رئیس جمهور؛

مردم باید از منافع منطقه آزاد اروند بهره مند شوند

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: با توجه به الحاق دو شهر آبادان و خرمشهر و چندین روستا به منطقه آزاد اروند، قرار بر این بود مردم بتوانند از منافع آن بهره مند شوند؛ اما امروز شاهد آن هستیم که تنها مضرات آن نصیبشان شد.

به گزارش فرینا؛ سعید محمد در حاشیه بازدید از احداث شرکت «اکسون کیمیای اروند» ضمن تأکید براین مهم که مردم می بایست از منافع منطقه آزاد اروند بهره مند شوند، اظهار داشت: با الحاق آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند؛ هزینه ی زندگی، مسکن و … بالا رفته اما مردم هیچ منفعتی حتی از بابت معافیت ها عایدشان نشد؛ به نظر من این ظلم مضاعفی به مردم مظلوم آبادان و خرمشهر است.

وی تصریح کرد: باید قوانین مناطق آزاد اجرایی شود؛ این کاری فرابخشی است و بایستی تمام دستگاه ها و چندین وزارتخانه درگیر در این موضوعات به صورت منسجم به اجرای قانون برگردند بدون تردید اگر این اتفاق رخ دهد آن منافعی که مردم از تاسیس منطقه آزاد متصو بودند محقق می شود.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به بازدیدهای میدانی از بخش های مختلف در منطقه آزاد اروند، گفت: مشکلات ناشی از تداخل مدیریتی دلیل اصلی مشکلات در منطقه آزاد اروند است؛ کسی در این جا نمی داند که متولی منطقه آزاد است و یا دیگر دستگاه ها کسی هم به درستی پاسخگو نیست قطعا برای برون رفت از این وضعیت نیاز به یک مدیریت متمرکز داریم.
سعيد محمد خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی مختلف بایستی به قانون تمکین کنند قانون به صورت شفاف در مورد مناطق آزاد صحبت کرده و بایستی به آن عمل شود تا بتوانیم مطالبات مردم را ادا کنیم.

 دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتي و ويژه اقتصادی بیان داشت: تلاش می کنیم تا در اسرع وقت مدیریت یکپارچه در اروند ایجاد کنیم و اختیارات لازم به مدیرعامل و هیات مدیره داده شود ضمن اینکه تغییراتی را هم که لازم است انجام می شود. اگر این مساله حل شود دیگر مسائل از جمله مشکل مالی همچون تیم صنعت نفت نیز حل می شود؛ در حال حاضر منابع موجود است اما امکان صدور چک وجود ندارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو