ارس میزبان مدیران برنامه و بودجه مناطق آزاد کشور

نشست مدیران برنامه و بودجه سازمان های مناطق آزاد کشور به میزبانی سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست هم اندیشی مدیران برنامه و بودجه سازمان های مناطق آزاد که برگزار شد گفت: بودجه خط کشی است اگر خوب تنظیم شده باشد ما را برای رسیدن به نقطه هدف به درستی هدایت می کند و امیدوارم با کنترل و نظارت دقیق بودجه به نکته ای برسیم که بتوانیم بودجه عملیاتی را ارائه دهیم.
محسن نریمان عنوان کرد: با در نظر گرفتن بودجه ریزی عملیاتی، سازمان ها بر اساس اهداف و موضوعات مربوط به آن به موارد مد نظر خود دست می یابند از همین رو ضروری است با استفاده از راهکارهای عملی، نیاز یکساله مناطق به صورت دقیق پیش بینی شده و زمان بندی اصلاح بودجه به حداقل برسد.
نریمان افزود: دکتر سعید محمد رویکرد، سوابق و تجربیات بسیار مطلوبی در بخش عمران و آبادانی کشور دارند و قطعا با حضور ایشان در راس مناطق آزاد کشور بزودی اتفاقات خوبی در مناطق آزاد کشور رقم خواهد خورد.
وی در پایان مهم ترین موضوع در بخش برنامه بودجه دبیرخانه و مناطق آزاد را دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه عنوان کرد و گفت: باید تمامی مناطق برای اجرای هرچه بهتر این موضوع به اجماع کلی برسند و انتظارمان از مدیران برنامه و بودجه و کارشناسان و متخصصین این حوزه این است که تلاش کنند با بازنگری در راهبردهای توسعه، حرکتی قوی و تاثیرگذار برای بهبود شرایط مناطق داشته باشند.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه بیش از سه دهه از تاسیس مناطق آزاد گذشته است، باید بلوغ برنامه ای را نیز برای آنها رقم بزنیم و برنامه هفتم نیز یکی نقشه راه تاثیرگذار در برداشتن گام های اساسی از لحاظ حقوقی و اجرای قوانین در مناطق آزاد خواهد بود و از اینرو تلاش می شود تا در تدوین برنامه ها و بودجه بندی، مزیت های اصلی هر منطقه مدنظر قرار گیرد.
گفتنی است؛ مدیران برنامه و بودجه سازمان های مناطق آزاد کشور پس از برگزاری این نشست و ارائه راهکارها و پیشنهادات، از برخی شرکت ها و صنایع فعال منطقه آزاد ارس در حوزه های مختلف، صنعتی،گردشگری، کشاورزی و ... بازدید کردند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :