125 شرکت سرمایه گذاری در رویداد آیفیکس 2021 کیش حضور دارند

مدیر اجرایی رویداد آیفیکس 2021 کیش گفت: 125 شرکت سرمایه گذاری و دانش بنیان در نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت،گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی موسوم به آیفیکس 2021 حضور دارند.

به گزارش فرینا، آریا حمیدیان روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معرفی و جذب سرمایه های گذاری های مختلف در پروژه های حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی موجود در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از جمله اهداف برگزاری رویداد آیفیکس 2021 کیش است.
حمیدیان اضافه کرد: این رویداد در 2 بخش نمایشگاهی و همایشی برگزاری می شود که در بخش نمایشگاه 125 شرکت فعال و دارای زمینه توسعه در حوزه های حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر حضور دارند و در بخش همایشی نیز 16 پنل تخصصی برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه به علت تحریم های یکجانبه علی جمهوری اسلامی ضرورت شرکت های دانش بنیان در فعالیت مرتبط این رویداد در مناطقه آزاد 2 چندان شده است یادآور شد: به منظور تقویت و زمینه سازی بیشتر حضور این شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر، 45 مورد از 125 شرکت حاضر در این رویداد شرکت های دانش بنیان هستند.
مدیر اجرایی رویداد آیفیکش 2021 کیش گفت: هدف اصلی برگزاری این رویداد جمع‌آوری اکوسیستم توسعه این حوزه شامل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به عنوان متولی، وزارت نفت و شرکت های تابعه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی کنار هم برای طرح مسائل، مشکلات، مزیت ها، فرصت ها و گام برداشتن در مسیر توسعه است.
حمیدیان افزود: تامین مالی این بخش از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است که در این راستا تفاهم نامه و اسناد همکاری بین شرکت های مختلف خصوصی و دولتی، بانک و منابع مالی، سرمایه گذاران بخش خصوصی به امضا خواهد رسید.
وی یادآور شد: این رویداد به دلیل اینکه بخش عمده ای از طرح های کلان حوزه انرژی کشور در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به ویژه مناطق جنوب کشور احداث و توسعه یافته و تاکید سیاست های کلان نظام برای بحث توسعه با راهبری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.
این رویداد عصر امروز دوشنبه (3 آبان ماه) با حضور «سعید محمد» مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیران عامل برخی سازمان های مناطق آزاد کشور، مدیرعامل بانک صادرات و نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی و نفت، سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر گشایش می یابد.
دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان میزبان، منطقه آزاد کیش به عنوان هاب پشتیانی نفت و گاز، منطقه آزاد قشم به عنوان هاب سوم پتروشیمی ایران، منطقه آزاد چابهار به واسطه سواحل مکران و طرح های پتروشیمیایی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و شرکت های پیمانکاران و تولید کنندگان تجهیزات خاص شرکت حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر از جمله شرکت کنندگان این رویداد هستند.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، بانک صادرات ایران، انجمن استصنا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، پارک علم و فناوری پردیس، سازمان منطقه آزاد قشم، پالایشگاه نفت آناهیتا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان منطقه آزاد چابهار، گروه گسترش انرژی پاسارگاد از جمله برگزار کنندگان این پنل ها هستند.
بخش نمایشگاهی رویداد آیفیکس 2021 کیش به مدت سه روز دوشنبه سوم تا پنجشنبه پنجم آبان از ساعت 17 تا 22 در محل نمایشگاه های بین المللی این جزیره دایر است.
بخش همایشی نیز در همه روزه از ساعت 9 صبح تا 14 و 30 در سالن های ابن سینا، رازی، خوارزمی، ملاصدرا مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو