ارز آوری 200 هزار دلاری صادرات آبزیان منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: در سومین محموله صادرات آبزیان از طریق حمل و نقل هوایی( کارگو) مسیر آبادان به کویت موفق به ارزآوری 200 هزار دلاری شده ایم.

به گزارش فرینا، جبار سالم پور ضمن تبریک روز ملی صادرات به فعالان اقتصادی و صادرکنندگان نمونه، افزود: سومین محموله ی صادراتی از فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان به مقصد کشور کویت با ظرفیت 15 تن و ارزآوری 200 هزار دلاری به همین مناسبت و در این روز انجام شد.

سالم پور با اشاره به اینکه، این مهم به همت سرمایه گذار بخش خصوصی اتفاق افتاده است؛ خاطر نشان کرد: این پرواز در ابتدا با ظرفیت 7 تن به کویت انجام شد و امروز این امکان فراهم است تا ظرفیت را به 25 تن برسانیم.

وی، صادرات آبزیان از منطقه آزاد اروند را عمدتا از تولیدات آبادان و خرمشهردانست و ادامه داد: امیدواریم با رشد وتوسعه اقتصادی روزانه شاهد افزایش میزان اشتغال، صادرات و ارزآوری باشیم.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این سازمان در حال پیگیری مقدماتی است که علاوه بر صادرات کالا به کویت از مسیر هوایی، کالای تولید منطقه آزاد اروند به روسیه و ترکیه نیز صادر شود.

سالم پور با درخواست از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه، گفت: امیدواریم با پیگیری ها و همکاری های انجام شده با معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگی این سازمان، پرواز آبادان به استانبول از فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان نیز در دستور کار قرار گیرد و با کاهش کرونا و ورود اتباع عراقی فرودگاه آبادان رونق بگیرد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو