مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛

کیش و هندورابی آماده جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی های تجدید پذیر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آئین افتتاح نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی آمادگی این منطقه آزاد را برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه انرژی های تجدید پذیر اعلام کرد.

به گزارش فرینا، جعفر آهنگران، در این همایش اجماع، اراده ملی، تحقق مدیریت یکپارچه و میزان اختیارات سازمان های اداره کننده را عامل کلیدی موفقیت مناطق آزاد برشمرد.

آهنگران افزود: موقعیت برتر جغرافیایی مناطق آزاد موجب تسهیل در شکل گیری منطقه خواهد شد و کار آمدی آن در اقتصاد ملی به پذیرش الزاماتش از سوی کشورهای میزبان بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان های بین المللی اقتصادی از مناطق آزاد به عنوان الگویی برای پیوستن به بازارهای جهانی یاد می کنند بیان داشت: تجربه موفقی مانند چین بیانگر نقش برجسته مناطق آزاد در تولید ناخالص این کشور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، فضای کسب و کار و سهولت آن را ناشی از اراده ملی دانست و گفت: در کشورهای توسعه یافته همچنان ایجاد مناطق آزاد مورد استقبال است، به ویژه مناطق موضوعی و تخصصی که از جایگاه ویژه ای در اقتصاد های پیشرفته برخوردارند.

آهنگران اظهار داشت: کیش در میان مناطق آزاد کشور علاوه بر موقعیت خاص مکانی به لحاظ حصار طبیعی و نزدیکی به کشورهای آن سوی آب ، در سالیان گذشته به زیرساخت های خوبی مجهز و با تلاش قابل تحسین مدیران گذشته ساخته شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در صورتی که شرایط بهتر آینده بین المللی مجال و امتیازات افزون تری به لحاظ منحصر به فرد بودن بیابد کیش بازیگر به مراتب بهتری برای اقتصاد ملی و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: کیش جزیره آرامش و بهزیستن است و به شدت نیازمند ایجاد زمینه و آمادگی برای شرایط جدید و مزیت هایی افزون پیش رو است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به ظرفیت و فرصت های مطلوب کیش برای سرمایه گذاری های برتر تصریح کرد: سرمایه گذاران در کیش شرایط خوبی برای اجرای طرح های خود برخوردار خواهند شد که در جایی دیگری امکان عملیاتی ندارد .

آهنگران متوازن سازی رشد، توسعه و حرکت جمعی بر اساس راهبردها و طرح جامع در راستای اجرای سیاست های شورای عالی مناطق آزاد را یکی از دغدغه های مهم سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود ظرفیت نیروگاه های انرژی کیش را تشریح کرد و گفت: تولید برق در جزیره حدود 200 مگاوات است که با مدیریت صحیح، در پیک مصرف به 185 مگاوات رسید و در گرم ترین روزهای کیش یک روز خاموشی را تجربه نکردیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: این موضوع گویای نیاز مبرم به سرمایه گذاری در حوزه انرژی های نو و تجدیدپذیر کیش است که در حال حاضر نیز ساخت دو نیروگاه 42 مگاواتی در دستور کار سازمان و شرکت آب و برق کیش قرار دارد. سازمان در بحث استفاده از انرژی های تجدید پذیر به ویژه در جزیره هندورابی که در طرح جامع مصوب از آن به عنوان جزیره بدون کربن یاد شده است آماده جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

آهنگران همچنین با اشاره به تولید روزانه 23 هزار متر مکعب آب در جزیره کیش گفت: در حال حاضر امکان یک روز ذخیره در کیش وجود دارد که در صدد افزایش این میزان به 6 روز هستیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو