مدیر ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

برگزاری اولین دوره رسمی مربیگری درجه 3 فدراسیون ورزش های همگانی در قشم

  • سه شنبه 4 آبان 1400 - 09:01
  • قشم
  • 0 دیدگاه
مدیر ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری اولین دوره رسمی مربیگری درجه 3 فدراسیون ورزش های همگانی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در قشم خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه خبری نسل برنا، جلیل حق گویان گفت: دراین دوره که به همت هیات ورزش های همگانی منطقه آزاد قشم برگزار شد، افزون بر 70 نفر شرکت کننده به صورت آنلاین حضور پیدا کردند.
حق گویان با اشاره به اینکه این دوره از 27 مهرماه سال جاری آغاز و به مدت هفت روز ادامه دارد، افزود: در این دوره به شرکت کنندگان، انواع ورزش های همگانی و شیوه ها و شرایط  مربیگیری این ورزش ها با استفاده از داده های جدید توسط مدرس دوره آموزش  داده می شود.
ورزش همگانی یا ورزش براي همه، معادل عبارت انگليسي( sport for all ) است و معمولا به آن دسته از  فعاليت هاي ورزشي اطلاق مي شود كه جنبه تفريحي داشته و بدون توجه به نتيجه آن - برد و باخت - انجام مي شود. 
فعالیت در ورزش همگانی در بخش های بازی ها، تفریحات و ورزش ها بالغ بر70 رشته  را در محیط های شهری، روستایی و طبیعی دربر می گیرد که مهم ترین آنها ماهیگیری، شنا و ورزش های آبی، پیاه روی، فوتبال و فوتسال، کوهپیمایی تفریحی، اتومبیل رانی، گردشگری و بازی های فکری است.
طبق نظر متخصصان برای بیشترین استفاده از ورزش های همگانی باید 3 یا 4 روز در هفته بین 30 تا 60 دقیقه در بین ساعات6  الی 9 صبح و 16 الی 20 عصر ورزش کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو