مشاور رییس جمهور خبر داد:

تدوین 100 فرصت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از بارگذاری بیش از 100 فرصت سرمایه‌گذاری با طرح توجیهی در سامانه‌ دبیرخانه این سازمان خبر داد و گفت: این طرح‌ها برای عموم مردم و به‌ویژه سرمایه‌گذاران قابل‌رؤیت است.

به گزارش فرینا، سعید محمد در حاشیه‌ نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر کیش در گفت‎‌وگو با خبرنگار موج ضمن بیان این‌که دبیرخانه مناطق آزاد با دعوت از فعالان عرصه نفت، گاز و پتروشیمی نمایشگاه خوبی را تدارک دیده است، گفت: ظرفیت‌های تولیدات در این حوزه بسیار بالا است و استقبال خوبی از این همایش شده است.
وی بیان داشت: کشورمان تاکنون در اکثر حوزه‌ها به خودکفایی دست پیدا کرده اما از آنجایی که پروژه‌های جدید تعریف نشده است، از این ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده نمی‌شود و اکثر فعالان صنعتی از این موضوع گلایه‌مند هستند.
مشاور رییس جمهور تصریح کرد: در این نمایشگاه به دنبال آنیم که تأمین‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و تمام کسانی را که در زنجیره صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فعال هستند، گرد هم جمع کنیم تا پروژه‌های جدیدی را در مناطق آزاد به‌ویژه در جزیره قشم، اروند، چابهار و سواحل مکران تعریف کنیم.
سعید محمد اضافه کرد: همچنین در مدل‌های مختلف تأمین مالی به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنیم تا توسعه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی سرعت پیدا کند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان ضمن بیان این‌که تاکنون بیش از 100 فرصت سرمایه‌گذاری با طرح توجیهی در سامانه‌ی دبیرخانه بارگذاری شده و برای عموم مردم و به‌ویژه سرمایه‌گذاران قابل‌رؤیت است، افزود: برای تأمین منابع مالی، روش‌هایی مطرح کردیم که اگر این روش‌ها مطابق با برنامه‌ریزی موردبررسی و پیگیری قرار گیرد به‌طورقطع از طریق نقدینگی موجود در بازار امکان تأمین سرمایه برای انجام پروژه‌ها وجود خواهد داشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو