مشاور رییس جمهور در نشست با فعالان اقتصادی کیش مطرح کرد:

قوانین خلق‌الساعه با شرایط ثبات اقتصادی همخوانی ندارد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در نشست با فعالان اقتصادی کیش و آیین رونمایی از سامانه «شفافیت»، بقای مناطق آزاد را در گرو فعالیت سرمایه‌گذاران دانست و گفت: در حال حاضر شرایط ثبات اقتصادی با قوانین خلق‌الساعه همخوانی ندارد و مشکل‌آفرین شده است.

به گزارش فرینا، سعید محمد، در آیین رونمایی از سامانه «شفافیت»، مدیران مناطق آزاد و فعالان اقتصادی را بدنه‌ای واحد با هدف مشترک اعتلای کشور ایران و توسعه‌ی اقتصادی عنوان، و اظهار کرد: رفع مشکلات مطرح و دیده‌شده در سفرهای اخیر به مناطق آزاد، در دستورکار دبیرخانه و مناطق آزاد قرار گرفته است.

وی با اشاره به اراده‌ی نهادهای مختلف مانند دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مجلس شورای اسلامی و تاکید بر اینکه از هر رکنی که نیاز باشد برای رفع موانع، پیگیری می‌شود، گفت: سعی می‌کنیم شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاران تامین کنیم که متاسفانه در حال حاضر شرایط ثبات اقتصادی با قوانین خلق‌الساعه همخوانی ندارد و مشکل‌آفرین شده است.

مشاور رییس جمهور، «شفافیت» در قوانین و خدمات را یکی از دغدغه‌های اصلی فعالین اقتصادی دانست و گفت: این امر در دستور کار قرار گرفته است چرا که نیازمند آن است که هیچگونه تبعیض و اقدام پشت‌پرده‌ای مانند امضاهای طلایی صورت نگیرد و همه‌چیز ضابطه‌مند و دارای شیوه‌نامه خواهد بود تا بستری مناسب برای تصمیم و فعالیت سرمایه‌گذاران مهیا شود.

سعید محمد، جزیره کیش را پایلوت اجرای طرح شفافیت عنوان کرد و با ابراز امیدواری از اجرای این طرح در سایر مناطق آزاد کشور افزود: در این سامانه 14 خدمت در مناطق آزاد ارائه خواهد شد که تمام آنها در سامانه بارگذاری و شفاف‌سازی خواهد شد افزود: 7 خدمت امروز رونمایی می‌شود و 7 خدمت بعدی طی سه ماه آینده بارگذاری و به سامانه اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به‌صورت شفاف در پرتال مناطق آزاد بارگذاری شده است که تاکنون حدود صد فرصت در حوزه‌های مختلف به ترتیب مناطق را شامل می‌شود، و شامل حوزه‌هایی چون صنعتی، گردشگری، کشاورزی، توریسم‌درمانی، توریسم علمی و ورزشی می‌باشد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، بقای مناطق آزاد را در گرو فعالیت سرمایه‌گذاران دانست و با بیان این مطلب که تولید، صادرات و ورود تکنولوژی و فناوری‌های نوین از آنها موردانتظار است، تصریح کرد: علاوه بر بارگذاری این خدمات، سامانه «سندباد» به منظور ارتباط مستقیم با دبیر، از ده روز گذشته فعال شده است تا هر فعال یا فرد بومی امکان ارتباط مستقیم با شخص دبیر شورایعالی مناطق آزاد را داشته باشند.

آیین رونمایی از سامانه «شفافیت» در نشست با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کیش، چهارم آبان‌ماه در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو