نمانیده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

ارس فرصتی طلایی برای منطقه آذربایجان

نمانیده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: پتانسیل های صنعتی، کشاورزی و اشتغالزایی منطقه آزاد ارس فرصتی طلایی برای شکوفایی اقتصادی خطه آذربایجان است.

به گزارش فرینا به نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلیمن سید محمد علی آل هاشم در دیدار با سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با تاکید بر اینکه باید برکات منطقه آزاد ارس به همه مناطق استان برسد گفت: اقدامات زیربنایی و اقتصادی بسیار خوبی در منطقه آزاد ارس انجام گرفته و پیشرفت های بسیار خوبی در همه حوزه ها را شاهد هستیم و باید از این برکات همه مناطق استان بهرمند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به وجود بزگترین گلخانه تولید صفی جات در این منطقه افزود: ظرفیت های تولیدی و صادراتی چنین مجموعه هایی که سهم بزرگی هم در رونق تولید ملی و اشتغالزایی دارند برند ایرانی به بازارهای جهانی عرضه می کنند.

وی با تاکید براینکه ظرفیت های اقتصادی منطقه آزاد ارس مرز جلفای ایران را به بستری مناسب برای توسعه مناسبات بین المللی تبدیل کرده است ادامه داد: فعال بودن دیپلماسی اقتصادی به توسعه دیپلماسی خارجی می انجامد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: همانطور که با راه اندازی کارخانه ذوب در مس سونگون قرار است توسعه استان را از ظرفیت های سرشارمعدنی شاهد باشیم در مورد منطقه آزاد هم انتظار می رود با رونق تولیدات صادرات محور و اشتغال آفرینی بالاتر خطه آذربایجان از فرصت های طلایی این مرز بهره مند شود.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده برای توسعه همه جانبه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ارس سرزمینی با فرصت های بسیار صنعتی و کشاورزی است که برای رونق تولید در همه بخش های آن باید به سرمایه گذاران شرایط ایده آل فراهم کرد.

سعید محمد افزود: قوانین دست و پا گیر و برورکراسی های زائد اداری در سرزمین اصلی و موانع تولید و صادارت و قانون مالیات بر ارزش افزوده حرکت پر شتاب سرمایه گذاری ها را کُند میکند که باید همه مسائل به جد پیگیری و رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در جهت حمایت از سرمایه گذاران و جذب سرمایه های جدید به این مناطق، باید قانون چگونگی اداره کرد مناطق آزاد به طور کامل اجرا شود.

در این دیدار تعدادی از معاونین دبیرخانه شورایعالی، معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند.

گفتني است؛ «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در چهارمین سفر خود به مناطق آزاد کشور به منطقه آزاد ارس سفر کرد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در سفر 2 روزه خود به منطقه آزاد ارس، حضور در گلزار شهدا، بازدید از پروژه های عمرانی، کشاورزی و زیرساختی، نشست با فعالان اقتصادی، حضور در جلسه شورای اداری و بازدید از پایانه مرزی نوردوز و زون خداآفرین ـ قلی بیگلو را در دستور کار دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو