معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش در آئين بزرگداشت «روز كيش» مطرح کرد؛

اركان توسعه و فرهنگ كيش زمينه ساز ارتباط با جهان است

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش اتكاي ايران كوچك «جزيره كيش» به فرهنگ، تمدن و فهم درست از اركان توسعه و عدالت را زمينه ساز توسعه همه جانبه و امكان ارتباط وسيع تري با جهان برشمرد.

به گزارش فرینا، سعيد پورعلي صبح پنجشنبه در آئين بزرگداشت 20 آبان «روز كيش» كه با حضور مديرعامل سازمان منطقه آراد كيش، مسئولان محلی، بخش خصوصی، ساکنان کیش، ورزشکاران تیم ملی و ورزشکاران جزیره در سالن خليج فارس مركز همايش هاي بين المللي برگزار شد؛ بر لزوم اهميت فرصت هاي سرمايه گذاري، توسعه همه جانبه و مهيا شدن ظرفيت هاي اين منطقه جهت ارتباط وسيع تري با جهان تاكيد كرد.

به گفته پورعلي، روز كيش 20 آبان به همت ابراهيم انصاري لاري مديرعامل اسبق منطقه آزاد كيش نام گذاري شده و هدف از اين نام گذاري ايجاد فرصت و فراهم آوردن فضايي در سطح منطقه اي ملي و بين المللي است.

وي معرفي هر چه شايسته تر فرصت ها و ظرفيت هاي كيش در حوزه هاي اقتصادي، گردشگري، فرهنگي، اقليمي، تاريخي و هنري براي جلب و جذب ايراني هايي كه دل در گرو رشد و شكوفايي اين كهن ديار هستند تاكيد كرد.

سرپرست معاونت گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش بيان داشت: رويدادهايي از اين دست كه از جنس فرهنگ مشاركتي بستري است براي جلب اذهان و دعوت از دلدادگان به پيشرفت، امنيت، عدالت و رمز و رازهاي ديار تمدني و تاريخي است.

پورعلي بر لزوم اهميت حفظ و استمرار روند توسعه اين خاك پايه مرجاني اشاره كرد و افزود: بايد با زبان فرهنك و اصالت هاي كهن و تاريخي فضا و گفتمان مناسب را فراهم آورد.

وی افزود: اصالت اين فرهنگ كهن ديار كه از چنين قوت و عظمتي برخوردار است در توسعه، عدالت، امنيت و عظمت اين منطقه نقش مهمي دارد.

معاون فرهنگي و اجتماعي و سرپرست معاونت گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش اظهار داشت: ايران بزرگ به مثابه يكي از پايگاه هاي تمدن ساز و تمدن آفرين همچنان با تكيه بر اصالت هاي فرهنگي خود در اين رهگذر سرمايه هاي لازم را براي حركت و بالندگي خود مهيا و فراهم ساخته است.

پور علي با بيان اين كه ايران در ارتباط با جهان مي تواند عظمت هاي تمدني، تاريخي و فرهنكي خود را بهتر معرفي كند، اظهار داشت: بسترهاي نقش آفريني در حوزه هاي فرهنگ، اقتصاد، گردشگري و سرمايه گذاري كيش فراهم است.

وی، روز كيش را روز مردم و روز پاسداشت مشاركت هاي حداكثري مردم و پاسداشت از انسان هاي بلند همت و توسعه خواه عنوان كرد و افزود: روز كيش روز احترام به اصالت هاي ريشه دار و كهن فرهنگي و روز پاسداشت دريا و دريادلاني است كه در مسير توسعه همه جانبه اين دردانه سهم و نقش آفرين داشتند.

سرپرست معاونت گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به اين كه جزيره كيش به فرزندان شهيد خود كه در اين خاك پاره آراميده اند درود مي فرستد، گفت: كيش قدردان حماسه سازان نقش آفرينان در عرصه هاي سلامت و امنيت هستند و اين مهم ارج نهاده مي شود.

پورعلی با قدرداني از مردان و زنان فولاد اراده خود كه براي پيشرفت و توسعه خالصانه مجاهدت و تلاش كردند، اظهار داشت: كيش با اين داشته ها مي تواند موتور محرك جريان هاي توسعه اي ملي و بين المللي باشد

با همت كيش سازان و كيشوندان چنين نقش و چشم اندازي در دسترس أست

وی با بيان اين كه جاي خرسندي و افتخار أست كه در روز كيش سال 1400 حضور بخش هاي خصوصي و مدني پر رنگ تر از سال هاي گذشته است، گفت: حضور گرم و صميمانه كودكان و نوجوانان در اين رويداد و همچنين زنان و بوميان اين سرمايه هاي عظيم فرهنگي و رسانه ها به عنوان نهاد هاي آگاهي بخشي و فرهنگ ساز نشان از اهتمام ويژه به اين روز است.

معاون فرهنگي و اجتماعي و سرپرست معاونت گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش ضمن ابراز خرسندي از مشاركت حداكثري مردم براي برگزاري رويدادهاي روز كيش، افزود: با تحقق اين مهم روز كيش به بخشي از فرهنك و موسيقي تبديل مي شود و اين روز خاطره ساز و ايامي شاد و پر نشاط براي كيشوندان و گردشگران خواهد بود.

گفتني است؛ در آئين بزرگداشت 20 آبان «روز كيش» از مدافعان سلامت و ورزشكاران بانوان تيم ملي و كيش با اهداء لوح سپاس قدر داني شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :