نفرات برتر تور عکاسی ژئوسایت های ژئوپارک ارس اعلام شد

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: نفرات برتر تور عکاسی از ژئوسایت های ژئوپارک ارس به پیشنهاد داوران اعلام شد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر گفت: تور عکاسی از ژئوسایت های ژئوپارک ارس بیست و سوم مهرماه با همکاری ژئوپارک ارس و انجمن فیلم و عکس ارس و با حضور 20 عکاس از سطح منطقه و استان آذربایجان شرقی برگزار شد که پس از اتمام تور، هنرمندان و عکاسان شرکت کننده در این تور عکاسی می بایست حداکثر ده اثر را ظرف ده روز کاری به مدیریت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سازمان ارسال می نمودند.

داداش زاده افزود: تعداد آثار ارسالی به انجمن عکس و فیلم ارس 119 اثر بود که پس از داوری 5 عکس بعنوان برندگان مسابقه از سوی داوران انتخاب شدند که از این میان، عکس های مهسا ابدالی، پروا فاطمی و شایان ورمزیاری به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند. همچنین عکس های فرشاد قاسم پور و امیرحسین حسین خانی بعنوان عکس های شایسته تقدیر انتخاب شدند.

در این تور عکاسی شرکت کنندگان از ژئوسایت های غرب جلفا مانند راکفال، شله لی دره و کلیسای چوپان و نیز از ژئوسایت های شرق جلفا مانند چین خوردگی های آسیاب خرابه و هودوها و بدلندهای ایری سفلی عکاسی کردند.

انجمن عکس و فیلم ارس و شبکه همیاران ژئوپارک از اعضای فعال شبکه همیاران ژئوپارک ارس می باشد که همواره نقش بسزایی در شناساندن اکوسیستم ژئوپارک ارس به جامعه مخاطبین داشته است.

لازم به توضیح است قلمرو ژئوپارک ارس با مساحت 1670 کیلومتر مربع ودارای 24 سایت متنوع و اصلی است که در استان آذربایجان شرقی واقع شده است و قلمرو آن در محدوده شهرستان جلفا است.

ژئوپارک ارس تنوع عظیمی از چشم اندازهای زمین شناسی و تنوع ساختارهای تکتونیکی و پدیده های زمین شناختی در کنار تنوع سایت های مختلف را ارائه می کند و علاوه بر این، تنوع اکولوژیکی، باستان شناسی و فرهنگی خاصی دارد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو