سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در جمع اصحاب رسانه؛

رسانه ها بازرسان قدرتمند جامعه در کنار مسئولان هستند

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به مسئولیت خطیر اصحاب رسانه که شغلی حساس شبیه قضات به عهده دارند، بر صداقت نوشتار، ارائه راهکارهای مثبت و همراهی مسئولان تاکید کرد.

به گزارش فرینا، محمدرضا نوایی لواسانی در نشست با اصحاب رسانه ضمن تشریح بخشی از برنامه های مد نظر برای ساماندهی امور این منطقه آزاد گفت: مناطق آزاد با اهداف بسیار زیبایی ایجاد شد اما به دلیل بی توجهی به نیاز کسب و کارها، رونق و تولید، بی نظمی هایی در روند کاری آنها به وجود آمد.

نوایی لواسانی به وجود آمدن حس نیاز را یکی از محسنات تحریم ها برشمرد که تقویت اقتصاد و حرکت به سوی پیشرفت را به همراه داشت.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست برای آگاهی از مسائل مردم با نگاه خبرنگاران به عنوان بازرسان جامعه تصریح کرد: اتفاقاتی در مناطق آزاد رخ داده که بازگرداندن آنها به وضعیت پیشین تبعات زیادی دارد و تمام سعی و تلاش خود را به کار می گیریم تا در دوره آیت الله رئیسی مناطق آزاد را به مسیر و قوانین اصلی خود سوق دهیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه کیش بهشت کارآفرینان است گفت: بسیاری از کارآفرینان و سرمایه گذاران بی چشم داشت برای رسیدن به اهداف و آرمان های خود فعالیت می کنند ولی متاسفانه بروکراسی های موجود در سازمان ها سد راهی برای این قشرشده که انگیزه خود را از دست داده و ایده ها را ناگفته باقی می گذارند.

نوایی لواسانی با اشاره به اهمیت فعالیت کارآفرینان و سرمایه گذاران در این منطقه بر ایجاد فضای سالم رقابتی اقتصادی تاکید کرد و افزود: در این دوره با عنایت خداوند متعال همچنین تصمیم و تدبیر مدیریتی به اصلاح فرایند ها و تغییر سیستم ها برای ایجاد بستر مطلوب کارآفرینان می پردازیم که نتیجه خوبی به دنبال دارد.

وی در ادامه گفت: به عقیده من سازمان منطقه آزاد کیش از لحاظ چارت و تشکیلات استاندارد یک منطقه آزاد محسوب نمی شود و اصلاح امور آن امر دشواری است. در سازمان ها برخی نیروها در جایگاه درست خود قرار نگرفته یا کار مفید انجام نمی دهند، بنابراین شرایط باید به گونه ای تعریف شود که چنین نیروهایی کارهای عقب مانده سازمان را انجام دهند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش یکی از کمبود های جزیره را عدم برخورداری از مشاوران با تجربه و کارگاه های روانشناسی عنوان کرد و گفت: فعالیت در این زمینه با هماهنگی موسسه علوم و فنون به زودی آغاز می شود که لازمه تمامی سنین به ویژه بانوان و آقایان تنها در جزیره کیش است.

نوایی لواسانی شرایط مردم و کشور در شرایط کنونی را بسیار حساس عنوان کرد و بیان داشت: اصحاب رسانه که مسئولیت شرعی سنگینی شبیه قضات بر عهده دارند و با قلم خود موجب قضاوت انسان های نسبت به یکدیگر می شوند باید تبعات اخروی نوشتار و قلم خود را نیز در نظر بگیرند.

وی رسانه ها را لشگری بسیار قوی در دنیا برشمرد و گفت: مسئولیتی خطیر و حساس بر عهده این قشر است به گونه ای که تاثیر بسزایی بر افکارهزاران نفر همچنین تصمیم گیری های کلان کشور دارند و باید از این جایگاه حساس در ارائه خدمات و راهکار های مثبت استفاده کنند چرا که رونق کیش به شرایط کشور نیز کمک بزرگی خواهد کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در گفتن مشکلات به هیچ عنوان محافظه کاری نکنید چون رسالتی مهم بر عهده شما است، همچنین اطلاعات مفید را با هدف ایجاد تغییرات اساسی در اختیار مسئولان بگذارید چراکه بهترین بازرسان، خبرنگاران در امور مختلف جامعه هستند. از سویی در صورت مشاهده فساد در بخش های مختلف جزیره،این امر به سازمان گزارش شود، به طور قطع ما در این خصوص برخوردی جدی و قاطع خواهیم داشت.

تعیین تکلیف مدیریت رسانه در سازمان منطقه آزاد کیش و بخش ارتباط با رسانه ها و تمرکز بر برون سپاری های صحیح، با کیفیت و تاثیرگذار از دیگر موارد مطرح شده در نشست محمدرضا نوایی لواسانی بود.

وی خواستار معرفی کارآفرینان نوپا، خرد و جدید به سازمان از سوی اصحاب رسانه شد و بر تقویت و ترویج فرهنگ اسلامی در مناطق آزاد که به شدت مغفول مانده و مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود به آن اشاره ویژه داشته اند تاکید کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این مطلب گفت:ارائه ایده ها در ترویج فرهنگ اسلامی کشور مورد استقبال ما در سازمان قرار می گیرد و به جد بررسی می شود.

به گفته نوایی لواسانی با وجود تما مشکلات مالی سازمان منطقه آزاد کیش در مدت زمان کوتاهی فرودگاه و مصلای بزرگ کیش به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شعار و امور نمایشی در برنامه های سازمان جایی ندارد و با عنایات خداوند متعال و کمک اصحاب رسانه به خوبی به امور مردم و جزیره رسیدگی می کنیم گفت: مسکن یکی از دغدغه های اصلی ساکنان کیش است و مستاجر بودن 65 درصد از ساکنان کیش امری نامطلوب تلقی می شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه سازمان امکان فعالیت عمرانی ندارد از وجود دو زمین با متراژ های 35 و 8 هکتار برای ساخت مشارکتی با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد و عنوان کرد: واحد های مسکونی که از این طریق ساخته می شود برای اجاره یا فروش به قیمت مناسب در نظر گرفته شده که یکی از موارد مورد تاکید دکتر سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می باشد.

نوایی لواسانی با اشاره به اینکه مسئولان در دوره های پیشین تلاش ها و زحمات زیادی برای آبادانی کیش متقبل شده اند افزود: بر خلاف این تلاش ها ما در برخورد با صاحبان کسب و کار موفق عمل نکرده ایم و این امر باید مورد بازبینی قرار گیرد.

وی در پایان خواستار تداوم این جلسات برای ایجاد همدلی بین مردم، اصحاب رسانه و سازمان و رفع چالش ها و مشکلات جزیره شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو