اروند در صادرات از واردات پیشی گرفته است

  • يکشنبه 30 آبان 1400 - 13:24
  • اروند
  • 0 دیدگاه
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به مثبت بودن تراز تجاری این منطقه در سال جاری گفت : اروند در صادرات از واردات پیشی گرفته است.

به گزارش فرینا، جبار سالم پور در مراسمی که به مناسبت روز ملی صادرات در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد ضمن تبریک این روز به فعالین اقتصادی، افزود : ارزش صادرات کالاهای تولیدی منطقه در 7 ماهه نخست سال جاری 101 میلیون و 238 هزار دلار با نرخ رشد 90 درصدی بوده است.

وی صادرات و ترانزیت از مرز شلمچه را در همین بازده زمانی بیش از 25 میلیون دلار اعلام کرد و خاطر نشان کرد: این کالاها عمدتا تخم مرغ، کود پتانسیم و پیاز بوده است.

سالم پور با اشاره به راه اندازی حمل و نقل هوایی بار (کارگو) از فرودگاه بین المللی آیت الله جمی در ماه های اخیر تصریح کرد: پروازها 3 روز در هفته به کویت با ظرفیت بیش از 5 تن در حال انجام است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: اروند تنها منطقه ای است که از مزیت حمل نقل ترکیبی برخوردار است که این امر و اتصال این منطقه به کشورهای همسایه از همه راه های مواصلاتی می تواند اروند را به هاب صادراتی در آینده نزدیک تبدیل کند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :