تقریظ رهبری بر «تنها گریه کن» رونمایی شد

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «تنها گریه کن» نوشته اکرم اسلامی در تالار وحدت رونمایی شد.

به گزارش فرینا، مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در تالار وحدت تهران برگزار شد. در این ‌مراسم که هم زمان با آیین ملی تجلیل از مادران شهدا و تقدیر از نویسندگان کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس بود، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «تنها گریه کن» منتشر شد. به موازات این آئین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز طی مراسمی در سینما مهر آبادان که با حضور خانواده های معزز شهدا، برگزار شد از 3 اثر حوزه دفاع مقدس، رونمایی کردند.

در این مراسم معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ضمن گرامی داشت هفته بسیج، ترویج ادبیات جهاد، مقاومت و ایثار را از جمله وظایفی دانست که می بایست همه در راستای آن تلاش کنند و همچنین، افزود: همه ما می دانیم 8 سال دفاع مقدس را به خوبی پشت سرگذاشته و با پیروزی به اتمام رساندیم و پس از آن ادبیات جهاد را که رزمندگانمان رقم زدند، به دنیا معرفی کردیم.

قدرت اله طمیمیان با تأکید بر اینکه رویکرد منطقه آزاد اروند حمایت از تولیدات فرهنگی در آبادان و خرمشهر است؛ اظهار داشت: در جهت ترویج آثار مربوط به شهادت و ایثار هرآنچه که می توانیم انجام خواهیم داد، چراکه رویکرد این منطقه در راستای حمایت از تولیدات و محصولات فرهنگی به خصوص چاپ کتاب در منطقه است.

در ادامه مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به سهم خواهی برخی از سفره انقلاب، گفت: سهم مادران شهدا، خانواده جانبازان و ایثارگران از سفره انقلاب چقدر بوده است؟ شعار دادن کافی است در عمل چه کرده ایم ؟ بی تعارف بگویم در حوزه فرهنگ شهادت فعالیت های بسیج تنها پایگاهی است که می تواند ما را از وضعیت امروز خصوصا شرایط بد اقتصادی خارج کند، غیر از این هیچ راهی نیست.

مجتبی ریاضی نژاد تصریح کرد: ما طریقت را فراموش کرده ایم. فقط راه شهدا و کسانی که در این شهر جنگیدند می تواند ما را از این وضعیت تلخ کنونی نجات دهد.

ریاضی نژاد از این خبر داد که طی آینده ای نزدیک در بعد فرهنگی برنامه های خوبی با رویکردی جدید در منطقه آزاد اروند رونمایی خواهد شد و خاطرنشان کرد: به یاری خدا معاونت فرهنگی با یک برنامه جدی وارد این عرصه خواهد شد؛ درست است که در گذشته نیز کارهایی انجام شده اما این کارها در مقابل آبادان و خرمشهر کم بوده است.

مشاور عالی سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با بیان این نکته که در دولت قبل معذوراتی در راستای ترویج اهداف ذکر شده وجود داشت، افزود: در سیستم قبل دولت چندان به این موضوعات اهمیت نمی داد؛ اما امروز آن دولت تمام شده و ما با دولت جدیدی سروکار داریم که مردمی و ولایتی است.

در این مراسم کتاب «خاطرات جنوب» و کتاب «چرا و چگونه کتاب بخوانیم» نوشته فاطمه پوراکرمی در کنار کتاب «شعر غمستان خزاعی» نوشته مهدی خزاعل رونمایی شدند و تعدادی از مادران شهدا و نیز کتابداران نمونه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، تجلیل شدند.

کتاب «تنها گریه کن»، شامل روایت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن است که به قلم اکرم اسلامی تدوین و توسط انتشارات حماسه یاران منتشر شده است

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو