سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در همایش بسیج و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب:

بسیج به عنوان یک نیروی مردمی همیشه در کنار مردم بوده است

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بسیج در تمام برهه ها و مقاطع کشورمان که مردم نیاز داشت به عنوان یک نیروی مردمی در کنار مردم بود و به رغم همه تهدیدها و فشارهای مخالفان انقلاب، امروز تفکر بسیجی در ایران و دنیا به محبوب ترین تفکر مردمی تبدیل شده است.

به گزارش فرینا، افشار فتح الهی در همایش بسیج و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در قشم افزود: الگو و نماد ویژه این تفکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی است که به عنوان یک الگوی موفق در نظام جمهوری اسلامی ایران رشد کرد و به یک چهره جهانی تبدیل شد.
فتح الهی با اشاره به اینکه محبوبیت ویژه شهید سلیمانی در دل همه اقشار جامعه، ویژگی بسیجی نهفته این شهید را نشان می دهد، تصریح کرد: اینکه مشخص بشود چرا در میان چهره های مختلف فقط شهید سلیمانی در دنیا چهره می شود، بطوری که حتی مخالفان نظام و مقامات رژیم پیشین نیز به ستایش شخصیت این شهید پرداختند، سالها نیاز به تحقیق و بررسی دارد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید ویژه مقام معظم رهبری به تقویت تفکر بسیجی در این بیانیه اشاره کرد و یادآور شد: در طول این سال ها هم ما شاهد بودیم که در کشورمان هرجا  که  به تفکر بسیجی عمل شد و به تخصص و توانمندی های نخبگان و دانشمندان جوان بسیجی  تکیه کردیم در آن عرصه جهش پیدا کردیم.
فتح الهی با بیان اینکه طبق مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب، همه جوانان نخبه و متخصص جزیره قشم را الگوی تفکر بسیجی برای پیشرفت جزیره می شناسیم، گفت: متاسفانه ظرفیت های عظیم قشم که می توانست منشاء پیشرفت و قدرت قشم در منطقه باشد سال ها معطل مانده است.
به گفته وی نگاهی که خودباوری را کنار گذاشته و چشم به بیگانگان دوخته است، این ظرفیت ها را نادیده می گیرد، درصورتی که ما باید ظرفیت و توان نیروهای بومی جزیره را که تا حالا انگیزه و فرصت نشان دادن خودشان را نداشتند، باور کنیم.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه سخنان خود به نقش بسیج در اقتصاد کشور پرداخت و گفت: دشمن درعرصه نظامی نتوانسته کاری برعلیه ما بکند، بنا براین به عرصه فرهنگ و اقتصاد وارد شده است که خوشبختانه جوانان بسیجی ما در این دو عرصه حضور فعال دارند و اجازه نخواهند داد که دشمن به اهدافش برسد.
فتح الهی با اشاره به اینکه درجزیره قشم نیز از این جوانان بسیجی  فراوان است خواستار خودباوری آنها در ساختن این جزیره شد و اظهار امیدواری کرد که با وجود این جوانان و با کمک همه دلسوزان قشم، این جزیره به جایگاهی که مستحق مردم شریف و مومن آن است، برسد.

سخنان فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان

براساس این گزارش سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز در این همایش با تشریح دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درخصوص بسیج گفت: اوج افتخارات  بسیج به عنوان شجره طیبه را در هشت سال دفاع مقدس دیدیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بسیج را پرچمدار و خط شکن همه حرکت ها و جریان های انقلابی در کشور خواند و افزود: آینده ایبن کشور از آن جریان انقلابی است و امروز بسیجی در هر صحنه ای که مورد نیاز انقلاب است به عنوان پرچمدار وارد می شود.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان بزرگترین قدرت بسیجیان را نه ابزار مادی که قدرت معنوی آنها دانست  و گفت: همانطور که حضور مردمی بسیجیان درجبهه ها معادلات را تغییر داد امروز هم در جنگ اقتصادی این حضور می تواند این معادلات را به سود نظام اسلامی تغییر بدهد.
وی در این خصوص بر تشکیل قرارگاه های اقتصادی مانند قرارگاه های جنگ با بهره گیری از ظرفیت مردم تاکید کرد و افزود: از نیروهای بسیجی به عنوان نماینده و از بطن مردم در تمام عرصه ها باید استفاده بشود.

سخنان امام جمعه شهرستان قشم

این گزارش حاکیست که حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم نیز در این همایش بسیج را یک مطالبه گر عاقل و شجاع دانست و گفت: تا زمانی که تفکر اسلامی در بسیج تداوم دارد هیچ آسیبی به این نهاد انقلابی نخواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و رهبری عزیزمان اولین مساله را توحید و پاکی بسیجیان اعلام کردند، افزود: علت ماندگاری بسیج ولایت پذیری آن در سایه توحید است.
امام جمعه شهرستان قشم  بسیج را یادگار بزرگ معمار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) خواند و گفت: ما همه به بسیجی بودن خودمان افتخار می کنیم.
براساس این گزارش در پایان این همایش که همراه با سرودخوانی گروه سرود ناوتیپ رزمی 112 ذوالفقار قشم و شعر خوانی محبی شاعر قشمی بود پایگاه مقاومت بسیج شهید حاج قاسم سلیمانی در محل ساختمان معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افتتاح و حکم سرپرستی آن به مهدی زارعی کلات معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان اهداء شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو