احداث مسکن استيجاري برای ساکنان جزیره کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از احداث مسکن استيجاري با متراژ های کوچک و متوسط برای زوج های جوان و خانواده های ساکن در جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا لواسانی به همراه برخی از مدیران عامل شرکت های تابعه و معاونان و مدیران این سازمان در بازدید از زمین احداث مسکن  استيجاري برای ساکنان کیش، گفت: این زمین از اهمیت ویژه و وفوق العاده ای برای احداث مسکن برای ساکنان این منطقه برخوردار است.

لواسانی اظهار داشت: فهرست قراردادهای اين طرح به زودی تکمیل شده و در قالب BOT و به صورت استيجاري تعداد قابل توجهی واحد مسکونی با متراژهای کوچک و متوسط برای زوج ها و خانواده های ساکن در کیش احداث می شود و به زودی خبرهای خوشی از این طرح به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

وی مشکل مسکن را به عنوان نخستین دغدغه مردم کیش عنوان كرد و گفت: بحرانی ترین موضوع در جزیره کیش مشکل مسکن است و این موضوع مهم در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

سرپرست یازمان منطقه آزاد کیش در ادامه اظهار داشت: در سنوات گذشته قراردادهای مشارکت یا واگذاری با یک امضای طلایی همه را دچار مشکلات عدیده ای کرده و بزرگترین امضای طلایی سازمان منطقه آزاد کیش امضای انتخاب خریدار یا انتخاب شرکت مشارکت کننده است.

لواسانی گفت: این موضوع سبب نارضایتی هايي شده است که در اصلاح فرآیندها برای همیشه این موضوع را مرتفع خواهیم کرد و در این انتخاب شفافیت و عدالت سرلوحه کار ما قرار گرفته.

وی با تاکید بر این موضوع که مردم بهترین بازرسان ما هستند گفت: تمام اقشار مردم باید کاملا بتوانند این انتخاب را مشاهده کنند و فرآیندها را به گونه ای تغییر خواهیم داد که این امضای طلایی کاملا از سازمان حذف شود و هیچ پرونده؛ نارضایتی و فسادی در امضای بزرگ طلایی نداشته باشد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، بر لزوم اهمیت مرتفع شدن مشکل مسکن در کیش اشاره داشت و گفت: از آن جا که مشکل اول مردم کیش مشکل مسکن است در این خصوص کوتاهی نکرده و درحل این مورد جزو مهمترین کارهای در نظر گرفته شده از سوی سازمان خواهد بود.

لواسانی در رابطه با تعداد واحدهای مسکونی خالی در کیش، اظهار داشت: مسکن خالی و مسکن هایی که برای گردشگران در نظر گرفته شده مورد توجه بوده و مشکل ما تعداد مسکن برای ساکنین کیش است و به تدریج زمانی که بتوانیم دو تا 3 هزار واحد مسکونی را آماده کنیم همین عرضه سبب تعدیل قیمت در کل جزیره خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با طرح های جدیدی که در دست احداث داریم امکان افزایش جمعیت کیش در سال های آینده وجود دارد از این رو اجرای طرح هایی از این دست باید در اولویت اصلی سازمان قرار گیرد تا با مشکل مواجه نشویم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: زمین دیگری نیز در نظر گرفته شده است که با انجام فعالیت های نخست آن بازدیدی خواهیم داشت و به دنبال این هستیم که واحدها تا حد قابل توجهی بتوانند مشکل ساکنان جزیره را حل کند و هم استاندارد و شیک بودن واحدها در شان جزیره کیش باشد و تبدیل به کمپ هایی که در ابتدا به عنوان منازل مسکونی ساخته شده اند نشود.

 لواسانی گفت: این طرح بزرگی بوده و برای آن عزم جدی در نظر گرفته ایم و امید است تا این طرح به سرعت پیشرفت کند.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو